شناسهٔ خبر: 128117 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شاکری خبر داد:

برگزاری جلسات انتخاباتی ایثارگران

جمعیت ایثارگران عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران درباره برنامه های انتخاباتی حزب متبوع خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: جلسات مستمر با موضوع انتخابات در حال برگزاری است و در این جلسات کاندیداهای محتمل هر دو طرف یعنی اصولگرا و اصلاح طلب مورد بررسی قرار می گیرند.

به گزارش «نماینده»، مجتبی شاکری عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار خود بر خوش‌بینی نسبت به مذاکره با کشورهای غربی و آمریکایی تاکید داشت، گفت: تمام دل خوشی دولت به مذاکره با غرب در حالی بود که مردم و رهبری این را در ذهن داشتند که دست دراز کردن آمریکا و غرب به سوی ما با روپوش مخملی است.

وی با اشاره به اینکه از همان آغاز کار دولت، فرودستی نسبت به غرب و آمریکا شکل گرفت، افزود: سرانجام این خوش بینی برجام بود که بیش فعالی دولت نسبت به این پدیده را نشان داد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه از آغاز مذاکرات و همزمان با تهیه پیش نویس توافق ایران و ۱+۵ دولت می خواست برای دستاورد خود جشن پیروزی بگیرد، ادامه داد: دولت بعد از مذاکرات ژنو و لوزان نتوانست جشن پیروزی بگیرد، اما در نهایت بعد از مذاکرات وین این کار را انجام داد که البته با تذکر نمایندگان مجلس همراه شد که باید این توافق در مجلس و شورای عالی امنیت ملی بررسی شود که همه دیدند نتیجه آن تهیه ۲۷ بند ناظر بر برجام بود.

شاکری با اشاره به اینکه بعد از برجام هیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد کشورمان نیفتاد، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت به طور روزانه صادر می کنیم، اما حتی یک دلار در اثر این صادرات به کشور بر نمی گردد، سانتریفیوژها تعطیل شده و قلب رآکتور اراک را بتن ریختیم. این در حالی است که نه تنها با زبان تکریم از سوی غرب مواجه نیستیم بلکه با زبان اهانت، تهدیدها علیه ملت ایران همچنان ادامه دارد و هفته ای نیست که تحریم جدیدی نسبت به ایران و برخی مقامات کشورمان صادر نشود که البته این روزها و در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توهین ها به سرحد اعلا رسیده است.

وی با بیان اینکه دولت همچنان در خط اعتماد به غرب سیر می کند، خاطرنشان کرد: در اصل بده و بستان هر چه داشتیم، دادیم، اما چیزی نستاندیم.

این فعال سیاسی ادامه داد: ۲۰ میلیارد کالای قاچاق وارد کشور می شود و تولیدکنندگان به گل نشستند. این در حالی است که ۸ میلیون بیکار در کشور وجود دارد و نقطه آغازین این معضلات اعتماد دولت به غرب بود.

این عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی یادآور شد: دولت در سیاست خارجی خود هیچ گونه دفاعی ندارد و باید برای عملکرد سیاست خارجی عزای عمومی اعلام کنیم به خصوص درباره قراردادهای جدید نفتی، پولشویی و اطلاعاتی که از بانک مرکزی درج کرده و در اختیار غرب قرار می گیرد.

شاکری درباره برنامه های انتخاباتی حزب متبوع خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: جلسات مستمر با موضوع انتخابات در حال برگزاری است و در این جلسات کاندیداهای محتمل هر دو طرف یعنی اصولگرا و اصلاح طلب مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: همچنین درباره کسانی که نسبت به آنها ترجیح انتخاب وجود دارد و حتی کسانی که ممکن است از سوی شورای نگهبان تایید نشده و پوست اندازی در کاندیداها صورت گیرد نیز بحث و بررسی می شود.

نظر شما