شناسهٔ خبر: 127900 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رایزنی‌ و ملاقات جبهه پیروان برای انتخابات ۹۶ آغاز شد

کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه رایزنی‌ها و ملاقات جبهه پیروان برای انتخابات شروع‌ شده و منتظر نتیجه‌ایم، گفت: از آنجایی‌ که حزب جامعی نداریم که توصیه و تبلیغ کند اصولگرایان خود را به یک سیستم خرد جمعی گره می‌زنند.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، بابیان اینکه ما باید در نوع نگاه و پرسشگری درزمینهٔ انتخابات اصلاحاتی را انجام دهیم تا بتوانیم به یک انتخاب برتر برسیم، اظهار داشت: نظام اجرایی ما حزبی نیست و ای‌کاش مبتنی بر سازوکار حزبی بود.

وی بابیان اینکه ما در حال حاضر شورای ائتلاف نداریم، یادآور شد: ما باید رایزنی‌ها، ارتباطات و ملاقات خود را که شروع‌شده به انجام برسانیم و منتظر نتیجه باشیم.

کوهکن بابیان اینکه نظام حزبی مؤلفه‌هایی را در انتخابات مراعات می‌کند و به‌طور مثال هیچ‌گاه به سمت انتخاب فرد ضعیف نمی‌رود، تصریح کرد: عملکرد ضعیف یک فرد در انتخابات که مورد تائید حزب بوده باشد قطعاً به آن حزب هم ضربه می‌زند، بنابراین میزان کارآمدی و مقبولیت آن فرد برای حزب مهم است.

نایب‌رئیس جبهه پیروان افزود: بنابراین بهترین حالت برای انتخابات برنامه محوری است و اگر همه فعالان حزبی به اصلاح این سازوکار کمک کنند، خدمت بزرگی کرده‌اند.

وی با اشاره به انتخابات گذشته و فعالیت‌های حزبی و به‌دوراز شخص‌محوری جبهه پیروان خاطرنشان کرد: در انتخابات سال ۹۲ آقایان باهنر، آل‌اسحاق و متکی خودشان برای حضور تصمیم نگرفتند بلکه این خواست موتلفه بود و ابوترابی و پورمحمدی نیز بعداً به این روند پیوستند لذا با این اقدام جبهه پیروان و جامعه روحانیت با ایراداتی که مرحوم عسگراولادی گرفت این افراد کنار رفتند چراکه پایبند به کار حزبی بودند اما از دل یک کار غیر تشکیلاتی سه‌نفره ما شاهد بودیم که هر سه نفر باقی ماندند.

کوهکن با بیان اینکه تصمیمات تشکیلاتی برای انتخابات ریاست جمهوری از تکثر جلوگیری و باعث افزایش همگرایی می‌شود، تصریح کرد: ما در حال حاضر حزب جامعی نداریم که توصیه و تبلیغ کند و ازاین‌رو به یک سیستم خرد جمعی خود را گره می‌زنیم.

این فعال حزبی خاطرنشان کرد: جبهه پیروان این مباحث را پیگیری کرده و تأکید بر این است که از کارهای غیر تشکیلاتی پرهیز شود و با توجه به تصمیمات گذشته، این جبهه بر اساس خرد جمعی حرکت خواهد کرد.

نظر شما