شناسهٔ خبر: 127551 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

محسنی اژه ای: شهرام امیری به جرم جاسوسی اعدام شد

اژه ای/2 سخنگوی قوه قضائیه: شهرام امیری باتوجه به دسترسی هایی که به "اسرار سری" و به "کلی سری" نظام داشت و آنها را دراختیار دشمن قرار می داد در دادگاه های صالحه محاکمه و به اعدام محکوم شد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام والمسلین غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود به مجازات شهرام امیری اشاره کرد و افزود: ‌این فرد با توجه به دسترسی های سری و به کلی سری نظام داشت با دشمن درجه یک ما امریکا وصل شده بود و اطلاعات به کلی سری و حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود.
وی گفت: یکی  از رودست هایی که سیستم اطلاعاتی امریکا از سیستم های اطلاعاتی ما خورد ماجرای همین فرد است که بعدا دستگاه های اطلاعاتی ما به این مساله خواهند پرداخت.
محسنی اژه‌ای افزود:‌ سیستم های اطلاعاتی امریکا تصور می کردند که ایران اطلاعی از این قضایا نداشته و دستگاه های اطلاعاتی ما در جریان نقل و انتقال وی به عربستان و کارهایی که می کردند نیستند اما همه این موارد را ما می دانستیم و رصد می کردیم و زیر نگاه دستگاه اطلاعاتی ایران بود.
وی خاطرنشان کرد:‌ شهرام امیری براساس قانون و با حضور وکیل محاکمه شد و حکم اعدام براساس روال قضایی صادر شد که به این حکم اعتراض و پس از اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و در دیوان هم با وسواس و رعایت همه موارد قانونی حکم دادگاه بدوی را بررسی و تایید کردند.
محسنی اژه‌ای افزود: هرچند ما دوست داریم که همه فریب خوردگان و یا مجرمان هم بازگشته و توبه کنند تا دستگاه قضایی بتواند مجازات کمتری برای آنها وضع کند اما این فرد به فرصت داده شده هم توجه نکرد و نه تنها تلاشی برای جبران گذشته نکرد بلکه حتی سعی کرد تا حتی از درون زندان نیز اطلاعات به بیرون بفرستد که پس از این موارد و طی مراحل قانونی وی مجازات شد.
وی گفت:‌ پس از اجرای حکم بستگان وی نیز دروغی را منتشر کردند که گفتند وی به حبس محکوم شده است اما این مساله کذب است.

نظر شما