شناسهٔ خبر: 127474 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جمالی نوبندگانی:

ایران شروع کننده فسخ برجام نخواهد بود/ دستگاه دیپلماسی گزارشی از بدعهدی غرب تهیه کند

محمدجواد جمالی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود بدعهدی غرب ایران شروع کننده فسخ برجام نخواهد بود و دستگاه دیپلماسی باید با ارائه گزارشی به جهان ثابت کند غرب عامل اصلی اجرایی نشدن درست برجام است.

به گزارش «نماینده» محمدجواد جمالی نوبندگانی در خصوص واکنش ایران در برابر بدعهدی آمریکایی ها در برجام اظهار داشت: انتظار داریم دولت گزارشی از ابعاد مختلف برجام تهیه کند و در این گزارش نشان دهد غرب و به خصوص آمریکا تا چه اندازه به تعهدات خود عمل کرده است تا به صورت مستند بدعهدی طرف مقابل مشخص شود.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: برجام به بخش هایی چون بیمه، بانک، فعالیت صلح آمیز هسته ای، نفت، گاز و هواپیمایی تقسیم می شود و باید مشخص شود آمریکا در هر کدام چه میزان بدعهدی داشته است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره برجام گفت: فرمایشان رهبر انقلاب پشتوانه محکمی برای مسئولان است و دنیا متوجه شد که صبر بالاترین مقام ایران به سر آماده است و نمی توانیم بیش از این در مقابل بد عهدی آمریکایی ها صبوری کنیم. غرب ثابت کرد که مذاکره را برای وقت کشی می خواست و همواره با بهانه جویی تلاش دارد توافق را اجرایی نکند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه غرب با بهانه هایی چون انتخابات تلاش دارد در اجرای برجام تاخیر بیاندازد، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز چند هفته پیش نسبت به بدعهدی غرب هشدار جدی داد و اگر برجام برای ایران فرجامی نداشته باشد ما هم اصراری به اجرای آن نخواهیم داشت و به نطقه قبل از توافق بر می گردیم.

این نماینده در خصوص تلاش آمریکا برای فسخ برجام توسط ایران، گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که با نمایندگان مجلس داشتند تاکید کردند ، ایران شروع کننده فسخ برجام نخواهد بود بنابراین انتظار داریم دستگاه دیپلماسی فعال شود و موارد متعدد بدعهدی غرب را به گوش جهان برساند و اعلام شود بعد از گذشت یک سال از امضای برجام ایران تا چه حدی به تعهدات خود عمل کرده و در عوض غرب بدعهدی کرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد» روشنگری دستگاه دیپلماسی تاثیر بسزایی در افکار عمومی نسبت به ایران و غرب در زمینه برجام دارد.

نظر شما