شناسهٔ خبر: 127374 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

همه فهمیدند برجام چیزی نیست که دشمنی آمریکا با ملت را از بین ببرد

راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی گفت: آمریکا از ابتدا دشمن ملت ایران بوده این دشمنی چیزی نیست که با برجام از بین رفته و برطرف شود.

به گزارش «نماینده» محمدرضا راه چمنی دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره برجام و اینکه هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشته است گفت: آمریکا با آصل نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است.

وی افزود: شیطنت های آمریکا در جریان انجام توافق و پس از اجرای برجام باعث شد که بانک های معتبر جهانی علاقمندی برای برقرار ارتباط با ایران از خود نشان نداده و حاصل آن عدم لغو تحریم ها باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: آمریکا از ابتدا دشمن ملت ایران بوده و این دشمنی خود را چه در حمایت از رژیم طاغوت و چه در حمایت از صدام در زمان جنگ تحمیلی به نمایش درآورد. اما امروز همه فهمیدند این دشمنی چیزی نیست که با برجام از بین رفته و برطرف شود.

راه چمنی با بیان اینکه مسئولان باید نگاهشان را به اقتصاد داخل متمرکز کنند تا مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود عنوان کرد: باید ضمن بهره مندی از فن آوری کشورهای پیشرفته در جهت خودکفایی کشور تلاش کنیم، نه تنها به خودکفایی دست یافته بلکه زمینه صادرات نیز فراهم شود.

دبیر کل حزب وحدت و همکاری ملی ادامه داد: باید مسئولان زمینه ای را فراهم کنند تا هرگونه تحریم یا قادام خصمانه دشمنان این ملت و کشور با اقتصاد مقاوم جمهوری اسلامی ایران مواجه شود باید اقتصاد کشور را به گونه مقاوم کنیم تا دربرابر هر اقدام خارجی دچار لرزش نشود.

وی با بیان اینکه باید از حقوق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دنیا دفاع کنیم تصریح کرد: نباید دشمن را ساده نگریست. تصور نکنیم کسانی که برای مذاکره آن سوی میز نشستند دوست ما هستند تا از این طریق امکان هرگونه فریبکاری را از آنها سلب کنیم.

راه چمنی عنوان کرد: آمریکا دوست ملت ایران نبوده و این موضع خود را هرگز عوض نخواهد کرد چرا که از اساس جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه احقاق حقوق ملت ایران بدون مذاکره شدنی نیست تصریح کرد: البته مسئولان ایرانی باید از حقوق ملت با قدرت و اقتدار دفاع کرده و به دنبال عقد قراردادهایی باشند که در نهایت منافع ملت را تامین کند.

نظر شما