شناسهٔ خبر: 127368 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله هریسی: همه باید از اشرافی‌گری احساس خطر کنیم

لکه‌ سیاه فیش‌های نجومی، بی‌اعتمادی مردم را به‌همراه داشت/ برجام زندگی را برای عموم مردم سهل و آسان نکرده است

هریسی.jpg نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان، نظام جمهوری اسلامی را به لباس سفید و درخشان تشبیه کرد و گفت: کوچک‌ترین لکه‌های سیاه اعم از فیش‌های نجومی، رانت‌خواری و... لکه‌های سیاهی در این لباس است، مشاهده‌ آن لکه‌های سیاه بی‌اعتمادی را به‌همراه دارد.

به گزارش «نماینده» آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در اسلام به حقوق بشر بسیار تأکید شده و حق الناس تنهاترین گناهی است که با توبه کردن بخشوده نمی‌شود اظهار داشت: در شریعت، حق الله بعد از حق الناس بوده و در روایات متعدد از بخشودگی گناهی الهی خبر داده ولی حق الناس با استغفار بخشوده نخواهد شد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه حق الناس در جامعه ما ارزش ندارد تصریح کرد: گران‌ترین و ارزشمندترین چیز نزد خداوند آبرو و شخصیت یک انسان است و در روایات، آبروی مؤمن از کعبه بالاتر است.

آیت الله هریسی با تأکید بر اینکه پیش‌داوری‌ها باعث اختلاف و تفرقه می‌شود، خاطرنشان کرد: قضاوت‌های فله‌ای سبب اختلافات فی ما بین شده و حتی اگر مسلط به خطایی باشیم نیز، نباید پیش‌داوری کنیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جناح‌بندی‌ها توسط مردم و قشر خاصی، اذعان داشت: بنده وابسته به هیچ جناح و یا قشری نبوده و اگر از ارزیابی بنده قشری خوشحال و قشری ناراحت شوند، نشان از وابسته بودن نیست.

آیت الله هریسی در ادامه با تذکر اینکه کوچک‌ترین اشتباه قداست نظام را زیر سؤال خواهد برد، اضافه کرد: امام صادق(ع) قومی را که شعار بدون عمل می‌دهند زیانکارترین افراد عنوان کرده است و نباید شعار را لقلقه زبان کنیم.

وی افزود: اعمال خوب ما مانند پدافندی به آفندهای دشمنان است و باید همیشه آماده پدافند باشیم.

آیت الله هریسی با بیان اینکه دشمن هرگز نمی‌تواند شورش ایجاد کند، اظهار کرد: اگر کوچکترین شورشی در میان ما ایجاد شود، دشمنان با بزرگنمایی و تبلیغات آن را به هجمه‌ای تبدیل خواهند کرد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان نظام جمهوری اسلامی را به لباس سفید و درخشان تشبیه کرد و افزود: کوچک‌ترین لکه‌های سیاه اعم از فیش‌های نجومی، رانت‌خواری و... لکه‌های سیاهی در این لباس است، مشاهده‌ آن لکه‌های سیاه نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم را به‌همراه خواهد داشت.

وی افزود: در مورد فیش‌های افشاشده، باید اقدامی اساسی انجام داد تا دیگر چنین کارهایی، رسوایی به بار نیاورد.

آیت الله هریسی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد تناقض میان صحبت‌های مقام معظم رهبری و دولتمردان سیاسی در خصوص برجام، گفت: اگر بگوییم برجام زندگی را برای عموم مردم سهل و آسان کرده است، صحیح نبوده و از این رو اگر بخواهیم مذاکرات برجام را خیانت عنوان کنیم، بی‌انصافی خواهد بود.

وی افزود: تناقضی در میان سخنان رهبری و دولتمردان عرصه سیاست نیست و دولتمردان در تلاش‌اند نتیجه مطلوب مذاکرات را به دست آورده و از این سو، سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در حد هشدار بوده و به هیچ عنوان دولتمردان در مقابل شخص اول کشور نخواهند ایستاد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤال دوم در خصوص اشرافی‌گری در ایران، خاطرنشان کرد: اشرافی‌گری مطمئناً باعث تفرقه شده و اشرافیت، نگاه فرد را کم‌کم به حقیقت نابینا می‌سازد.

وی افزود: همه باید از اشرافی‌گری احساس خطر کنیم چراکه اشرافی‌گری ممکن است اعتماد و اطمینان مردم را سلب کند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پایان، با تأکید بر اینکه همیشه حرمت و شأن خبرنگار باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: در جامعه ما به شأن و ارزش خبرنگار کم‌لطفی می‌شود و خبرنگاران و اصحاب رسانه از زحمتکشان کشور محسوب می‌شوند.

نظر شما