شناسهٔ خبر: 127299 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام نیوز

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد؛

پاسخ آمریکا به آزمایش موشکی کره‌شمالی: آماده‌ایم

موشک.jpg پیونگ یانگ اخیرا پس از اعلام طرح مشترک آمریکا و کره جنوبی برای نصب یک سیستم دفاع موشکی در کره جنوبی قول "واکنشی فیزیکی" به آن را داد.

به گزارش «نماینده» آمریکا در واکنش به شلیک آزمایشی یک موشک دیگر بالستیک از کره شمالی به سوی دریای ژاپن اخطار داد که "آماده دفاع از خود و متحدانش" است.

خبر این آزمایش را پیشتر ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تایید کرده بود.

"آنا ریچی الن" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که "ما از گزارش ها دایر بر شلیک موشک های بالستیک جمهوری دمکراتیک خلق کره آگاهیم" و افزود که واشنگتن قویا این آزمایش و سایر آزمایش های اخیر را محکوم می کند.

او افزود:‌ «ما آماده همکاری با متحدان و شرکای خود در اطراف جهان هستیم تا به اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر کره شمالی پاسخ دهیم و همچنین از خود و متحدانمان در مقابل هرگونه حمله یا رفتار تحریک آمیز دفاع کنیم.»

 پنتاگون اعلام کرد که "سیستم های فرماندهی استراتژیک" این کشور دو موشک که تصور می شود از کره شمالی پرتاب شده باشد را در ساعت ۵:۵۳ بعد از ظهر به وقت مرکزی آمریکا ردیابی کرده است. براساس این بیانیه پرتاب همزمان دو موشک که ظاهر از نوع بالستیک میان برد "نو دانگ" بود در نزدیکی شهر هوانگجو ردیابی شد.

در این بیانیه آمده است که نشانه های اولیه حاکی از انفجار یکی از موشک ها بلافاصله پس از پرتاب است درحالی که دومی در دریای ژاپن فرود آمد.

پیونگ یانگ اخیرا پس از اعلام طرح مشترک آمریکا و کره جنوبی برای نصب یک سیستم دفاع موشکی در کره جنوبی قول "واکنشی فیزیکی" به آن را داد.

کره شمالی براساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است اما در ماه های اخیر مکررا پرتاب های آزمایشی انجام داده است.

این کشور در ماه ژوئیه سه موشک بالستیک به سوی دریاها شلیک کرد که گفت برای شبیه سازی ضربه اتمی به کره جنوبی بوده است.

مقام های کره جنوبی معتقدند که پیونگ یانگ برای انجام پنجمین آزمایش زیرزمینی بمب اتمی آماده می شود.

نظر شما