شناسهٔ خبر: 127271 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عزت مردم ایران با انقلاب اسلامی بدست آمد نه با برجام!

سردار جوانی/2 یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام برای ما عزت آورد گفت: این موضوع اهانت به مردم است و طبق صحبت‌های رهبری درباره عدم ملموس بودن آثار برجام، برجام فرجام خوبی نداشته است.

به گزارش «نماینده» یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره بی نتیجه بودن برجام و اعتماد به آمریکا اظهار داشت: نگاه رهبر معظم انقلاب به آمریکا از سالیان بسیار دور تا امروز یک نگاه مبتنی بر واقعیت است که ریشه در جهان بینی اعتقادی، دینی و تجارب گذشته دارد.

جوانی با اشاره به خلق و خوی استکباری دولتمردان آمریکا و شیطان بزرگ نامیدن آنها توسط حضرت امام تصریح کرد: کسانی که در کشور با خوش بینی نسبت به آمریکا نگاه می‌کنند تصور دارند که می‌توان با آمریکا بحث کرد و به توافق رسید و حتی اهداف مورد نظر را نیز محقق کرد. در حالی که رهبر انقلاب از زمانی که بحث مذاکره با آمریکا در موضوع هسته‌ای مطرح شد تصریح کردند که آمریکا قابل اعتماد نبوده و بدعهد و بدذات است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان طور دیگری برداشت می‌کردند و تصور داشتند از راه مذاکره با آمریکا اهداف محقق می‌شود از این رو رهبر انقلاب اجازه دادند که با این مذاکرات این تجربه بدست بیاید لذا برجام شکل گرفت.

وی با بیان اینکه یک سال از برجام گذشته است و امروز رهبر انقلاب به صراحت می‌گویند که برجام یک تجربه درباره آمریکا پیش روی ملت ماست افزود: کسانی که باور به بدعهدی آمریکا برایشان سخت بود امروز باید این تجربه را مورد توجه قرار دهند و دلیل تاکیدات رهبری نیز این است که مردم صحنه را رصد کنند و ببینند که جمهوری اسلامی در قول و قراری که گذاشت به عهد خود وفا کرد اما این طرف مقابل بود که از خود بدعهدی نشان داد.

جوانی با اشاره به افزایش تحریم‌های ایران بعد از برجام به بهانه موشکی و نظامی دلیل مطرح شدن این صحبت‌ها درباره برجام از سوی رهبری را پایان بخشیدن به این نوع نگاه توصیف کرد و افزود: برخی القا می‌کردند که ما در هسته‌آی مذاکره کردیم و گشایش حاصل شد و می‌توانیم آن را برای سایر حوزه‌ها الگو کنیم در حالی که این مسئله نه تنها واقعیت ندارد بلکه آنها برای پیشبرد حرف خودشان به دستاوردهای خیالی برای برجام پرداختند که می‌توان در این زمینه به مسئله عزت‌آوردن برجام برای کشور اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اخیرا تامین عزت  ایران به مسئله برجام گره خورده که این موضوع بسیار قابل تامل است گفت: ملت ایران عزت خود را با انقلاب اسلامی بدست آورد نه با برجام و کسانی که این گونه می‌گویند که ما تا قبل از برجام عزت نداشتیم در واقع به مردم ایران اهانت می‌کنند و اصل انقلاب اسلامی را سبک می‌شمارند چرا که عزت ما وقتی شروع شد که در راه خدا و دفاع از مظلومان قدم برداشتیم و جمهوری اسلامی در قامت یک جوانمرد در قالب ستمکاران از جمله آمریکا و اسرائیل ایستاد.

وی در پایان با بیان اینکه مطرح کردن عزت‌آفرینی برجام یک دستاورد خیالی است تاکید کرد: رهبری فرمودند ما در برجام به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها بودیم اما این مسئله محقق نشده و مردم تاثیر برجام را در زندگی خود  احساس نمی‌کنند لذا این صحبت‌های رهبر انقلاب به معنای آن است که برجام فرجام خوبی نداشته است.

نظر شما