شناسهٔ خبر: 126989 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقوی حسینی مطرح کرد:

راهبرد جدید داعش به سفارش ریاض در استفاده از عناصر چند ملیتی در حملات تروریستی

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که حملات تروریستی بی هدف توسط اتباع کشورهای مختلف راهبرد جدید داعش به سفارش ریاض است ، گفت: کشورهای غربی که مدعی دفاع از حقوق اتباع خود در پرونده های امنیتی ایران هستند باید مسئولیت خود را در مورد ضارب کشتار مونیخ بپذیرند.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی گفت: حمله رخ داده در مونیخ که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان آلمانی شد ، قویا محکوم است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه هنوز نتیجه تحقیقات درباره حمله مرگبارمونیخ هنوز روشن نشده است اما از دیدگاه تهران حملات تروریستی بی هدف توسط اتباع کشورهای مختلف راهبرد جدید داعش به سفارش ریاض است.

وی در ادامه گفت: حمله بی هدف عضو داعش در اورلاندوی آمریکا یا حمله تروریستی نیس هردو عملیات هایی از پیش طراحی شده در جهت انحراف افکار عمومی از رویکرد تروریستی ریاض و هویت سعودی داعش انجام گرفته است. در جریان واقعه نیس شاهد این بودیم که هویت تونسی عامل داعش علی رغم بی اعتقادی وی به مبانی اسلام پررنگ تر بوده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال در رابطه با هویت دوگانه آلمانی – ایرانی ضارب کشتار مونیخ گفت: جمهوری اسلامی با ضریب بالای اطلاعاتی خود بعضا با برخی شهروندان دو تابعیتی  در جهت امنیت ایران برخورد کرده است اما کشورهای غربی با ادعای حمایت از اتباع خود اتهامات ساختگی را علیه تهران مطرح کرده اند.

وی در ادامه افزود: بر اساس استانداردهای برخورد دولت هایی نظیر آمریکا ، انگلیس و فرانسه ضارب مونیخ دارای ملیت ایرانی نبوده است و کشورهای غربی مسئولیت اتفاق رخ داده را باید برعهده بگیرند.

نقوی حسینی بااشاره به موج سواری رسانه های زنجیره ای سعودی در انعکاس کشتار مونیخ گفت: سعودی ها در چارچوب پنهان سازی نقش ریاض در حملات تروریستی داعش تلاش می کنند ملیت ایرانی ضارب را برجسته کنند.

وی تصریح کرد: آنهایی که طراحی ایران هراسی را دنبال می کنند در حقیقت حامیان و بانیان تروریست های تکفیری داعش هستند که هزاران انسان بی گناه را در چهارگوشه جهان به کام مرگ فرستاده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن نکوهش رویکرد دولت های غربی در رابطه با تروریسم گفت: برای غربی ها خون اتباع کشورهای اروپایی یا آمریکا رنگین تر است. اگرچه کشتار نیس یا مونیخ محکوم است اما سوال اساسی اینجاست که چرا کسی برای هزاران کشته مردم عراق ، سوریه و یمن به دست تروریست های تکفیری و رژیم سعودی اشک نمی ریزد.

نظر شما