شناسهٔ خبر: 126758 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

شمخانی: محکومیت کودتای نافرجام در ترکیه

علی شمخانی/2 دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از نظامیان ترکیه گفت: از ابتدای شکل گیری بحران در این کشور ضمن ارتباط با مسئولین امنیتی و سیاسی ترکیه روند اقدامات رابا حساسیت زیر نظر داشتیم.

به گزارش «نماینده»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به حضور گسترده مردم ترکیه برای دفاع از امنیت، ثبات و دموکراسی در این کشور افزود: خواست و اراده مردم اصلی ترین معیار اصالت هرگونه تحول سیاسی در کشورهاست.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام حمایت از دولت قانونی ترکیه هرگونه اقدامی را که بر هم زننده ثبات، امنیت و آرامش در این کشور شود خارج از منافع اصولی مردم این کشور می داند و با آن مخالف است.

**تشکیل جلسه شورایعالی امنیت درباره کودتا در ترکیه

کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی طی سخنانی گفت: پیش از ظهر امروز جلسه شورای عالی امنیت ملی با هدف بررسی آخرین تحولات ترکیه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: از اولین لحظات انتشار اخبار کودتا در ترکیه، اقدامات لازم از سوی  دبیرخانه شورا به منظور بررسی دقیق رخداد فوق  و مواجهه با تبعات احتمالی آن معمول گردید.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تماس‌های وزیر امورخارجه کشورمان با آقای چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه بر پیگیری لحظه به لحظه وقایع این کشور و اتخاذ تدابیر لازم سیاسی و امنیتی در این خصوص خبر داد.

وی با تقدیر از نقش ارزنده مردم ترکیه در پشتیبانی از دموکراسی و ثبات در این کشور بر موضع اصولی کشورمان در محکوم سازی کودتا در ترکیه تاکید کرد.

 

نظر شما