شناسهٔ خبر: 126731 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ترامپ به دنبال ابطال توافق هسته‌ای نیست

ترامپ

به گزارش «نماینده» مشاور سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته وی به دنبال ابطال توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به «برجام» نخواهد بود. وی به رغم این گفته که میلیاردر جنجالی انتخابات آمریکا در صورت ورود به کاخ سفید برای بازنگری در این توافق، تلاش خواهد کرد.

«والید فیرز» در گفت‌وگو با نشریة «دیلی‌کالر»، در پاسخ به سؤالی دراین‌باره عنوان کرد: «خیر؛ او قصد شانه خالی کردن از قبول توافقی که امضای رسمی ایالات‌متحده را دارد، ندارد.»

مشاور سیاست خارجی میلیاردر جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «او، مرد قانون است. اما، او بار دیگر این توافق را از منظر قانونی بررسی خواهد کرد. بنابراین، او توافق را به همین نحوی که هست، اجرا نخواهد کرد، بلکه بعد از مذاکرة مورد به مورد دربارة آن با ایران یا با برخی از متحدان، در آن بازنگری خواهد کرد.»

«فیرز» با یادآوری اینکه «ترامپ» از توافق هسته‌ای فعلی ناراضی است گفت که او معتقد است می‌توان آن را با گرفتن بازخورد و مشورت از نمایندگان کنگره بهبود بخشید.

مشاور سیاست خارجی «ترامپ» گفت: «ترامپ تاکنون گفته که مذاکرات ضعیفی برای این توافق صورت گرفته و او آن را دوست ندارد.» وی اضافه کرد: «(ترامپ) وقتی که رئیس‌جمهور شود، پس از رایزنی دربارة آن با مشاورانش، بار دیگر دربارة آن مذاکره خواهد کرد.»

«فیرز» تصریح کرد که یکی از احتمال‌ها این است که «ترامپ»، در صورت ورود به کاخ سفید، برجام را بار دیگر به کنگره بفرستد.

نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قبل‌تر هم موضوع مذاکرة مجدد دربارة توافق هسته‌ای امضا شده بین ایران و گروه 1+5 را مطرح کرده بود.

نظر شما