شناسهٔ خبر: 126713 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حقوق‌های نجومی افشاشده، قطره‌ای از برخی اتفاقات است/ چرا وزرا استعفا نمی‌دهند؟

نعمتی.jpg سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معتقد است افرادی در برخی هلدینگ‌ها حضور دارند که حقوق‌های دریافتی از سوی افرادی که امروز اسم آنها در روزنامه ها وجود دارد، در مقابل حقوق آنها بسیار اندک و ناچیز است.

به گزارش «نماینده» بهروز نعمتی در نشست علنی امروز چهارشنبه (۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، افزود: این روزها همه ما دم از حقوق های نجومی می زنیم و بحث های متعددی از سوی مسئولان و مردم و به ویژه از دست اندرکاران دولتی شاهد هستیم، اما گمان می کنم گزارشی که مجموعه سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات مطرح کردند مشتی از نمونه خروار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده در این خصوص خدمت تعدادی از وزرای مسئول رسیده ام و به آنها یادآور شدم که بحثی که امروز از حقوق های نجومی می شود تنها قطره ای است در مقابل خیلی از اتفاق هایی است که در حال رخ دادن است.

وی افزود: خواهشی که از رئیس جمهور و معاون اول ایشان دارم آن است که با حضور خود در اتاق‌های شیشه ای و حیاط خلوت هایی که تحت عنوان هلدینگ مجموعه های مختلف بانک ها و بعضی از وزارتخانه ها وجود دارد، سرک بکشند؛ افرادی هستند که در این هلدینگ ها در بیش از  ۱۲ محل به عنوان عضو هیأت مدیره فعالیت می کنند و حقوق های متعددی گرفتند که در مقایسه با حقوق های دریافتی از سوی افرادی که امروز اسم آنها در روزنامه ها وجود دارد بسیار اندک و ناچیز است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: معتقد هستم که امروز اگر وزرای محترم مطرح می کنند که ما موارد را پیگیر هستیم این یک اشکال اساسی و جدی است، آقایان وزرای بزرگوار ! چرا قبل از اینکه اتفاقی بیفتد جلوی این کار را نگرفتید؟

نعمتی تاکید کرد: آقای وزیری که حداقل به اتفاق ۳ نفر از نمایندگان محترم خدمت شما رسیدیم و در مورد مدیرعاملی که متأسفانه ایرادات جدی مالی در او وجود داشت موضوعاتی را مطرح کردیم؛ چرا جلوی آن را نگرفتند؟ البته امروز پیگیری ها کافی نیست و من متأسفم که در یک کشوری زمانی که قطع می شود وزیر در مقابل مردم ۲۰ دقیقه تعظیم می کند درحالی که این کشور مبنای اسلامی ندارد. حال چرا وزرایمان حتی کوچکترین عذرخواهی از این ملت نمی کنند؟ چرا وزرای ما نباید استعفا دهند؟ چرا وزرای ما دنبال آن هستند که توپ را به زمین مجلس بیندازند؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس دهم، ادامه داد: حق آن است که اگر وزیری اشتباه کرد از مردم عذرخواهی کند نه اینکه این اقدام را توجیه و ماله کشی کند لذا توقع ما این است وزرایی که با این موضوع درگیر هستند به جد از مردم عذرخواهی کنند و حتی استعفا دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به مسئولان فرانسه تصریح کرد: شماهایی که ادعای دوستی و رفاقت با ما می کنید و توقع دارید ما با شما کار تجارت را از سر بگیریم چگونه است که با همکاری مسئولان نابخرد آل سعود نشسته و میتینگی را برعلیه مردم ما با افرادی تشکیل می دهید که این افراد از هر نظر مورد انزجار مردم ما هستند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست و بر شما هم پوشیده نیست که منافقان کوردل چه مصیبت هایی را بر ملت بزرگ ایران تحمیل کردند. بر کسی پوشیده نیست که منافقان کوردل چه عزیزانی را از ما گرفتند. و من متعجبم از طرفی پیک می فرستید که با ملت ما ارتباط برقرار کنید و از طرفی میتینگ های این چنینی برگزار می کنید.

نعمتی خطاب به صدراعظم آلمان، تاکید کرد: خانم مرکل! چرا شما به عنوان صدراعظم آلمان و به عنوان کشوری که جزو بزرگترین شریک تجاری کشور جمهوری اسلامی هستید مسائلی را مطرح می کنید و نقش پلیس بد را ایفا می کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: آیا شما از یاد نبردید که عزیزان رزمنده ما توسط بمب های شیمیایی شما در نقاط مختلف مناطق جنگی ما مجروح شده اند. آیا همین امروز مردم مظلوم سردشت از بمب های شیمیایی شما متأسفانه در رنج و عذاب نیستند؟ اگر شما معتقد نیستید که به عنوان یک کشور دموکرات از دموکراسی دفاع می کنید بدانید که مردم ما فصل الخطابشان بیانات مقام معظم رهبری است و بر مبنای فتوای ایشان ما هرگز به دنبال بمب های هسته ای و سلاح های بیولوژیکی نبوده و نیستیم.

وی در تذکری به وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیایید مرد و مردانه نسبت به جامه عمل پوشاندن عملی شعار سال یعنی «اقدام و عمل» کار را پیش ببریم و توقع ما این است که نسبت به رفع مشکلات بیکاران جامعه و اشتغال و اشتغالزایی در کشور نقش ایفا کنیم نه اینکه فقط به سخنرانی و برنامه های مختلف اکتفا کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس در رأس امور است و اگر بتوانیم این موضوع را اثبات کنیم قطعا بسیاری از این اختلاس ها و حقوق های نجومی جمع خواهد شد./

نظر شما