شناسهٔ خبر: 126030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

نیاز بغداد به تجربه ایران و سردار سلیمانی در مبارزه با داعش

ابراهیم الجعفری.jpg

به گزارش هفته نامه «نماینده»؛ «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد عراق در راستای مبارزه با داعش به کمک کشورهای ایران، سوریه و روسیه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: «قاسم سلیمانی، مستشاری قابل اعتماد نزد دولت عراق است و میان عرب‌ها و غیر عرب‌ها کسی نیست که دراین‌باره شک کند یا آن را رد کند.»

وزیر خارجه عراق در ادامه بر هماهنگی کامل عراق با کشورهای مذکور تأکید کرد و افزود، موضع آمریکا نمی‌تواند بر عراق تحمیل شود. وی تصریح کرد: «نبرد در فلوجه جدای از نبرد در موصل نیست و نمی‌توان میدان‌های مبارزه علیه داعش را تفکیک کرد.» ابراهیم الجعفری دو روز پیش نیز در دیدار با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان، بار دیگر در پاسخ به کشورهایی مانند عربستان، تأکید کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، همانند بسیاری از مستشاران نظامی دیگر، از طرف دولت عراق، به این کشور دعوت شده است.

صحبت‌های الجعفری در شرایطی بیان شده است که بسیاری از رسانه‌های وابسته به دربار سعودی و همچنین رسانه‌های غربی تلاش دارند دولت عراق را مخالف با حضور سردار سلیمانی در عراق نشان دهند اما پیشرفت نیروهای تعلیم‌دیده توسط مستشاران ایرانی در جبهه نبرد علیه داعش نشان داده عراق به تجربه و توان نظامی ایران برای مبارزه با داعش کاملاً نیاز دارد.

 

نظر شما