شناسهٔ خبر: 126025 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: قوه قضائیه

آیت الله آملی لاریجانی:

استقلال، امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است

آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه گفتار، روش و منش مقام معظم رهبری در مواجهه مقتدرانه، عزتمندانه و حکیمانه با نظام سلطه را الگویی عملی برای همه مسئولان اعلام کرد.

به گزارش «نماینده» ، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)  گفت: استقلال، امنیت و پیشرفت کشور حول محور ولایت فقیه است و مسئولان نباید به گونه ای سخن بگویند که بوی مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود.  

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به سخنان چند روز اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و مجموعه این سخنان در کنار منش و روش مقام معظم رهبری را الگویی عملی برای مسئولان نظام در مواجه مقتدرانه، عزتمندانه، مستقل و حکیمانه با نظام سلطه توصیف کرد و افزود: کوتاه نیامدن در مقابل دشمن و احساس ضعف و عجز نشان ندادن، برگرفته از روحیه ای انقلابی، معنوی و در عین حال حکیمانه و منطقی است که ریشه در آموزه های دینی و آیات قرآنی دارد.  

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه برخوردهای عزتمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری باید مدنظر همه مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه از خود ضعف نشان داده ایم، دشمنان فشار را بیشتر کردند و هرگاه با اقتدار در مقابل آنها ایستاده ایم، عقب نشسته اند.  

آیت الله آملی لاریجانی بر لزوم حفظ وحدت و انسجام و حرکت همه مسئولان در زیر پرچم ولایت فقیه تأکید کرد و افزود: همه ما باید توجه کنیم مطابق اصل ۵۷ قانون اساسی تمام قوای نظام جمهوری اسلامی ایران زیر نظر امامت امت و ولایت مطلقه امر است پس در واقعیت و در عمل نیز باید این طور باشد و هیچ یک نباید به گونه ای صحبت کنیم که بوی اختلاف نظر، مخالفت و دوقطبی بودن از آن استشمام شود و بهانه ای به دست دشمنان نظام بدهد.  

رئیس دستگاه قضا افزود: حتی کسانی که ولایت فقیه را قبول ندارند باید این واقعیت را بدانند و درک کنند که امنیت و پیشرفت کشور بر محور ولایت فقیه است و نگاهی کوتاه به وضعیت برخی کشورهای همسایه و سرنوشت انقلاب های منطقه نشان می دهد که «همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم».

رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی، شهید قدوسی و شهدای هفتم تیر به فرارسیدن هفته قوه قضاییه اشاره کرد و با تأکید براینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای دستیابی به اهداف و انجام درست وظایف قانونی و شرعی خود انجام می دهد گفت: امیدواریم اهداف بلند و تعالیم این بزرگان همواره مدنظر ما باشد و بتوانیم خدمات و حسنات شهید بهشتی و سایر شهدای قوه قضاییه را به نحو شایسته ادامه دهیم.  

آیت الله آملی لاریجانی با تبیین شخصیت شهید بهشتی و خدمات این شهید بزرگوار قبل و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این سید جلیل القدر، اهل فکر و اهل فضیلت به دلیل همین خدمات و حسنات مغضوب دشمنان قرار گرفت و هیچگاه تهمت هایی را که از ناحیه دشمنان به ایشان زدند فراموش نمی کنیم، در حالیکه خلوص و ایثار و دلسوزی او بر کسی پوشیده نبود.  

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه در هفته قوه قضاییه دستاوردها، عملکرد و رویکردها و اهداف دستگاه قضایی از سوی مسئولان این قوه به اطلاع مردم خواهد رسید؛ مجموع خدمات قوه قضاییه را قابل توجه دانست و تصریح کرد: مجموع خدمات و تلاشهای قوه قضاییه و سازمانهای تابعه آن در شرایطی ارائه می شود که این قوه با محدودیت های شدید بودجه ای و نیروی انسانی مواجه است با این حال مسئولان عالی قوه قضاییه، مدیران جهادی و نیروهای زبده و خبره آن همواره در راه تحقق اهداف قوه قضاییه تلاش می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با تأکید براینکه «کمبودها و چالشهای قوه قضاییه نمی گذارد خدمات این دستگاه آن طور که باید و شاید نمود پیدا کند» به سختی کار رسیدگی به ۱۵ میلیون پرونده ثبت شده در سال اشاره کرد و گفت: اطاله دادرسی و عدم اتقان برخی آرا و بسیاری از مشکلات دیگر قوه قضاییه عمدتاً به کمبود نیروی انسانی و بودجه مربوط است و امیدواریم همه اجزای نظام جمهوری اسلامی ایران به رفع این کمبودها و حل و فصل چالش های دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان اساسی این نظام کمک کنند.  

رئیس دستگاه قضا توجه به آرمان های عدالت محور انقلاب اسلامی، احقاق حقوق عامه و بویژه حمایت از محرومان را در چارچوب نگاه توحیدی به انجام وظایف و خدمات، از محورها و رویکردهای همیشگی قوه قضاییه اعلام کرد.  

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: توصیه همیشگی اینجانب به مدیران، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این است که در کنار همه محدودیت ها و کمبودها، با اخلاص و روحیه جهادی و در راه خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.  

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تبریک آزادی فلوجه از دست تروریست های داعش به دولت و ملت عراق، تأکید کرد: حامیان تروریسم و داعش باید بدانند که جایی در عراق ندارند و در آینده نیز سایر مناطق اشغال شده به دست مردم عراق آزاد خواهد شد.  

رئیس قوه قضاییه «وحدت و انسجام دولت و ملت عراق»، در کنار توجه به هشدارها و دلسوزی های مرجعیت در این کشور را موجب پیروزی های اخیر در مقابل تروریست ها دانست و افزود: عراق کشوری مهم با سرمایه های عظیم تمدنی، انسانی و مادی است که مطمع نظر کشورهای سلطه بوده است و از این رو باید مردم و دولت عراق همواره وحدت و انسجام خود را حفظ کنند.  

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: با کمک کشورهایی که حامی مقاومت مردم منطقه در مقابل تروریست ها و دشمنان هستند ان شاءالله آینده سوریه نیز با پیروزی همراه خواهد شد و دشمنان پاسخ دندان شکن الهی را دریافت خواهند کرد.  

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره طرح ارتقای سلامت قضایی و اداری در دستگاه قضایی ادامه یافت.     

 

نظر شما