شناسهٔ خبر: 126023 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جلوی اشرافی‌گری در دولت گرفته شود

سید محمد حسینی43 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حقوقهای نجومی مصداق تبعیض ناروا است، گفت: باید با یک نگاه تیزبینانه جلوی اشرافی‌گری و تجمل‌‌گرایی را بگیریم.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حقوق دهها میلیونی مدیران دولتی با بیان اینکه دولت باید عزم و اراده جدی برای برخورد با این موارد داشته باشد، اظهار کرد: در زمان وزارت بنده با وجود سفرهای فشرده، به صورت زمینی سفر میکردیم و یا اینکه رهبر معظم انقلاب با  هواپیمای عادی سفر می‌کنند اما امروز بعضی از مدیران دولتی به راحتی از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کنند.

وی یکی از بزرگترین افتخارات نظام را ساده‌زیستی مدیران و مسئولان نظام دانست و تصریح کرد: توصیه همیشگی امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بر ساده‌زیستی مسئولان نظام بوده است و خود ایشان هم در این زمینه الگو بوده‌اند و کمترین بهره‌برداری را از امکانات  برده‌اند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بنا نبود یک فاصله طبقاتی فراوانی بین مدیران و کارکنان و کارگران و اقشار دیگر جامعه ایجاد شود.

حسینی با اشاره به وجود قانونی درباره سقف پرداخت حقوقها خاطرنشان کرد: درباره سقف حقوقها قانون وجود دارد و حداکثر حقوق می‌تواند چند برابر باشد نه اینکه با رقمهای نجومی چند صد میلیون تومان به عنوان حقوق  به افراد داده شود.

وی با انتقاد از عدم وجود نظارت کافی دستگاههای نظارتی گفت: متاسفانه دستگاههای نظارتی مثل سازمان بازرسی و مجلس در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و در شرکتهای وابسته به بانکها و هیئت‌مدیره‌‌ها شاهد نوعی عدم نظارت هستیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و اسلامی تاکید کرد: افزایش حقوق کارمندان در آغاز کار دولت، چراغ سبزی برای مدیرانی بود که در سطوح دیگر حقوقهای خود را چندین برابر افزایش دهند و توجیه دولت در این مورد قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه عدم سختگیری دولت در برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از موقعیت خود، آثار منفی داشته است، گفت: امیدواریم یک تدبیری اندیشیده شده و نظارت مستمری وجود داشته باشد و دیگر شاهد این‌گونه مسائل نباشیم.

حسینی با بیان اینکه حقوقهای نجومی مصداق تبعیض ناروا است، تصریح کرد: طبق قانون نباید این احساس تبعیض ایجاد شود و باید با یک نگاه تیزبینانه جلوی اشرافی‌گری و تجمل‌‌گرایی را بگیریم.

نظر شما