شناسهٔ خبر: 125920 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ مهره کلیدی دارند

فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره آرایش انتخاباتی جناح های سیاسی کشور نیز گفت: اصولگرایان افراد متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ دارند که باید با هوشمندی به مردم معرفی شوند.

به گزارش «نماینده»، فاطمه رهبر"عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طبیعی است که از حال حاضر آقای  روحانی  برای انتخابات برنامه ریزی کند اما نباید ما کاری کنیم که همه فکر و ذکر دولت، انتخابات ریاست جمهوری سال  ۹۶ باشد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی که می خواهند وارد انتخابات شوند اکنون مسئولیت های مختلفی دارند و با ورود زودهنگام به انتخابات نمی توانند مسئولیت های خود را به خوبی ایفا کنند.

این فعال سیاسی درباره آرایش انتخاباتی جناح های سیاسی کشور نیز گفت: اصولگرایان افراد متعددی برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ دارند که باید با هوشمندی به مردم معرفی شوند. من این تحلیل را قبول ندارم که اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ مهره کلیدی ندارند.

وی اظهار کرد: اصولگرایان مهره های متعددی دارند و نباید به اجبار به سمت حمایت از یک نفر خاص بروند.

وی در ادامه افزود: برای پیروزی از انتخابات به هوشمندی خاصی نیاز است و باید نامزدهای انتخابات به خوبی به مردم معرفی شوند اما در نهایت رمز پیروزی وحدت و حمایت از یک نفر است.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا نامزد اصولگرایان توانایی رقابت با روحانی را دارد گفت: از هم اکنون نمی توان در این باره پیش‌بینی کرد. ممکن است در زمان انتخابات، فردی وارد عرصه شود که رویکرد و گفتمان جدیدی را بیاورد و بتواند آرای عمومی را به روی خود جلب کند.

رهبر در ادامه با اشاره به اینکه مردم در هر دوره از انتخابات به یک جناج رای داده و در دوره بعد با چرخش ۱۸۰ درجه ای به جناح دیگر رای می‌دهند تصریح کرد: تجربه پنج دوره اخیر  مجلس  و هم‌چنین دولت‌های نهم و دهم و یازدهم گویای این رویکرد مردم است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی  در پایان درباره این تحلیل که دولت روحانی یک دوره ای خواهد بود، اظهار کرد: عوامل مختلفی مثل شرایط اقتصادی و وجود رقبای انتخاباتی نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند. انتظار مردم این است که برجام شرایط بهتری را رقم بزند. وقتی این اتفاق نیفتد، اعتماد مردم سلب می‌شود. از سویی احمدی نژاد هم سفرهای استانی خود را آغاز کرده و در استان‌هایی که رفته مورد استقبال واقع شده است. به هر حال باید ببینیم چه رقبایی وارد عرصه انتخابات می شوندو شرایط جامعه هم چگونه خواهد بود.

نظر شما