شناسهٔ خبر: 125760 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

ترس نتانیاهو از جبهه جدید ایران در بلندی‌های جولان

 نتانیاهو

به گزارش «نماینده» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هفته گذشته به مسکو سفر کرده بود، در مصاحبه با رسانه‌های روسی گفت که اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران، بلندی‌های جولان را به جبهه جدیدی علیه این رژیم تبدیل کند. «نتانیاهو» این روزها نگرانی‌های زیادی در مورد ایران و حزب‌الله در سوریه، لبنان، غزه و همچنین بلندی‌های جولان دارد. وی همچنین گفت که از تمام توانش برای جلوگیری از قدرت گرفتن ایران در سوریه استفاده خواهد کرد. وی گفت که قصد دارد از روسیه برای مهار آنچه به ادعای وی تهدید حزب‌الله است، کمک بخواهد.

نتانیاهو، پیش از دیدار با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به ایتارتاس گفت: «ما یک خط قرمز داریم، مرزی که اجازه نخواهیم داد، شکسته شود. به ایران اجازه داده نخواهد شد با کمک حزب‌الله، از خاک سوریه برای حمله به ما استفاده کند و یک جبهه دیگر علیه ما در جولان باز کند.»

وی علاوه بر این، به اینترفاکس هم گفت: «ما گفته‌ایم که خودمان را از درگیری‌های سوریه، به استثنای دو مورد جدا نگاه می‌داریم: درمان سوری‌های زخمی‌شده بر اساس مأموریتی انسان دوستانه(!) و جلوگیری از اینکه ایران از سوریه برای حمله به اسرائیل یا انتقال سلاح‌های پیشرفته به حزب‌الله استفاده کند.»

نتانیاهو افزود: «نمی‌دانیم نتیجه (جنگ) سوریه چه می‌شود، اما به هر ترتیب، سوریه نمی‌تواند به پایگاه ایران برای تروریسم و تجاوزگری تبدیل شود.»

برچسب‌ها:

نظر شما