شناسهٔ خبر: 125713 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

موضع‌گیری کارگزارانی‌ها سبب کاهش رأی فراکسیون امید شد

حق شناس عضو ارشد حزب اعتماد ملی گفت: متأسفانه در ۳ سال گذشته آقای روحانی به مطالبات جریان اصلاحات به عنوان مهم‌ترین جریان سیاسی خانه دولت توجهی نکرده و به محض اینکه از پل گذشت، دیگر به پشت سر خود نگاه نکرد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد حق‌شناس عضو ارشد حزب اعتماد ملی امروز شنبه ۲۲ خرداد گفت‌وگویی با روزنامه آرمان انجام داده است که بخش‌‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید:

- موضع‌گیری احزاب کارگزاران سازندگی سبب کاهش رأی اعضای فراکسیون امید شد و رأی ۱۲۰ نفره اصلاح‌طلبان به ۱۰۳ رأی کاهش پیدا کرد.

- متأسفانه در سه سال گذشته آقای روحانی به مطالبات جریان اصلاحات به عنوان مهم‌ترین جریان سیاسی خانه دولت توجهی نکرده و به محض اینکه از پل گذشت، دیگر به پشت سر خود نگاه نکرد. در مسئله انتخاب رئیس مجلس نیز این هواداران دولت بودند که با رأی خود باعث پیروزی آقای لاریجانی شدند. به نظر من اقای روحانی نباید پل‌های پشت سر خود را خراب کند؛ چون این مسئله پیامدهای ناخوشایندی برای دولت تدبیر و امید و جریان اصلاحات به همراه خواهد داشت.

- بدون شک اگر حمایت اصلاح‌طلبان از آقای لاریجانی در قم نبود، ایشان با توجه به برنامه‌های گسترده جبهه پایداری علیه ایشان موفق نمی‌شدند وارد مجلس دهم شوند.

- متأسفانه برخی از منتخبان مردم با یک پرچم مشخص وارد مبارزات انتخاباتی شدند، اما پس از اینکه توسط مردم انتخاب شدند، پرچم خود را پنهان کردند و حاضر نیستند در مجلس نیز همان پرچم را به دست بگیرند. مردم باید بدانند نماینده‌ای که به آن رأی دادند در مجلس چه مواضعی اتخاذ می‌کنند.

- جریان اعتدالی به دلیل اینکه توانایی حضور مستقل در فضای انتخابات ریاست جمهوری را ندارد، به طور طبیعی مجبور است به سراغ یکی از جریان‌های اصلاح‌طلب یا اصولگرا برود، در نتیجه خیلی زود مجبور است ماهیت خود را آشکار کند.

نظر شما