شناسهٔ خبر: 125576 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اجمالی/سخنگوی وزارت خارجه:

تبدیل سازمان همکاری اسلامی به اداره وزارت خارجه عربستان!

جابرانصاری/2 سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حمایت از تروریسم به ضد خود تبدیل می‌شود، گفت: عربستان از تروریسم تکفیری برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند.

به گزارش «نماینده» حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، حلول ماه رمضان را تبریک گفت.

وی در ابتدا در پاسخ به سوالی  درباره اتهامات اخیر آمریکایی  به ایران مبنی بر حمایت ایران از تروریسم و رویکرد وزارت خارجه با این رویکرد خصمانه آمریکا گفت: گزارش اخیر آمریکا بی‌اعتبار است.

سخنگوی دستگاه‌ دیپلماسی با بیان اینکه ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است، افزود:  آدم به آدم می‌داند ایران در حال حاضر جلودار و پیشتاز رویارویی با جریان‌های تروریستی و تکفیری است.

جابری‌انصاری اصافه کرد: این گزارش‌ها به شدت سیاست‌زده است. موضوع تروریسم باید جدا از اختلافات و دعواهای سیاسی  مدنظر قرار گیرد. ایران به سیاست اصولی خود در مبارزه با تروریسم  ادامه خواهد داد.

وی درباره اتهامات عربستان به ایران و حمایت‌های ریاض از داعش در آستانه آزادسازی فلوجه گفت: ریاض استفاده از تروریسم را به عنوان ابزار برای تحقق اهداف سیاسی خود سال‌هاست در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حمایت از تروریسم به ضد خود تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: عربستان از تروریسم تکفیری برای تحقق اهداف سیاسی خود به شکل گسترده‌ای در حال استفاده است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال دیگری گفت که سازمان همکاری اسلامی به اداره وزارت خارجه تبدیل شده است.

نظر شما