شناسهٔ خبر: 125398 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

واکنش وزیر آموزش و پرورش نسبت به گمانه‌های تغییر در کابینه/ از برکناری‌ام چیزی نشنیدم

فانی

هفته نامه «نماینده» - اصلاح‌طلبان بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم نسبت به ترمیم کابینه به دولت فشار وارد می‌کنند. این خبر در رسانه‌ها بازنشر داشته و هفته گذشته بار دیگر خبری مبنی بر جابه‌جایی‌ها در دولت اعتدال منتشر شد.

براساس خبر منتشر شده، صحبت‌هایی با نوبخت صورت گرفته مبنی بر اینکه تصدی وزارت پرحاشیه آموزش و پرورش را بر عهده بگیرد. برخی خبرها نیز حاکی از آن است که «صالحی امیری» ممكن است به جای نهاوندیان به دفتر رئیس جمهور برود.

از سوی دیگر با محمدعلی نجفی، چهره مورد علاقه حجت‌الاسلام روحانی، نیز صحبت‌هایی صورت گرفته است تا جایگزین نوبخت در سمت سخنگویی دولت یازدهم شود اما ظاهراً نجفی این پیشنهاد را نپذیرفته است.

میلی منفرد نیز برای جانشینی نوبخت در سازمان برنامه‌وبودجه در نظر گرفته شده و محمد شریعتمداری نیز احتمالاً جایگزین ربیعی در وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی خواهد شد. ربیعی و ویسه هم از گزینه‌های جانشینی دولت برای نعمت‌زاده در وزارت صعنت، معدن و تجارت هستند.

آیا جابه‌جایی فانی «وزیر آموزش و پرروش صحت دارد؟»

مرتضی حاجی «وزیر آموزش و پرورش در دولت اصلاحات» درباره عملکرد علی اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش و همچنین در واکنش به خبرهایی مبنی بر جابه‌جایی او، گفت: «ارزیابی من این است که آقای فانی مدیر توانایی در انجام اموری است که برعهده دارد. شاید کم حرف باشد و عملکردش آنگونه که باید انعکاس نیافته است، اما در یک‌سال و خورده‌ای باقی مانده دولت یازدهم، به نظرم فانی همچنان برای ادامه کار در آموزش و پرورش مناسب است؛ اما معتقدم باید تجدیدنظرهایی با تغییر همکارانشان انجام دهد تا مجموعه آموزش و پرورش در ادامه راه، کارآمدتر و قوی‌تر عمل کند.»

او معتقد است: «مدیریت منابع مالی و نیروی انسانی آموزش و پرورش نیاز به تجدیدنظر دارد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، این پیشنهاد را هم مطرح کرد که می‌توان برای کمبود نیروی انسانی، معلمان در چند رشته تدریس کنند و این موضوع می‌تواند در برنامه‌های درسی دانشگاه فرهنگیان گنجانده شود.

با توجه به انشار خبر خروج احتمالی فانی از کابینه، هفته‌نامه «نماینده» سراغ او رفت و از این عضو کابینه سؤال کرد «آیا خبر جابه جایی شما صحت دارد؟»

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال خبرنگار «نماینده» مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما یکی از گزینه‌هایی هستید که قرار است در دولت تغییر کنید، آیا درست است، گفت: «خیر چنین چیزی نشنیده‌ام.»

نظر شما