شناسهٔ خبر: 125207 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

در نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه مطرح شد؛

جابری انصاری: حج امسال عملا دچار مشکل شده / بنا نداریم در زمین بازی سعودی‌ها بازی کنیم

جابرانصاری/2 سخنگوی وزارت امورخارجه اظهار داشت: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده اما متأسفانه با ادامه کارشکنی دولت عربستان در زمینه مسائل اساسی مرتبط با امنیت، نقل و انتقال و صدور روادید حجاج ایرانی عملاً حج امسال دچار مشکل شده است.

به گزارش «نماینده» حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بدون سیاست اجماعی بین کشورهای منطقه در زمینه رویارویی با تروریسم وافراطگرایی که منشأ بی‌ثباتی و به هم ریختگی و مشکلات منطقه است امکان برقراری امنیت و ثبات در منطقه پیرامونی ما فراهم نمی‌شود گفت: هر گونه اقدام در جهت ایجاد امنیت در منطقه منوط به ایجاد توافق ما بین کشورهای منطقه و توافق اساسی در زمینه مشکل تروریسم و افراط گرایی و همچنین برخورد همه‌جانبه و متحد از سوی کشورهای منطقه با این پدیده است.

جابری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در شرایطی که پس از منتفی شدن حج امسال شاهد مواضع گستاخانه‌تر از طرف سعودی‌ها هستیم و نماینده آنها در سازمان ملل ایران را متهم به فرقه گرایی کرده و همچنین مفتی سعودی ایرانیان را نجس و دشمن پیامبر و بیت‌الله الحرام اعلام کرد تا چه زمانی پاسخ ایران به عربستان مسالمت آمیز خواهد بود و چه زمانی سعودی‌ها پاسخ تند و قاطع از ایران دریافت خواهند کرد؟ گفت: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده اما متأسفانه با ادامه کارشکنی دولت عربستان در زمینه مسائل اساسی مرتبط با امنیت، نقل و انتقال و صدور روادید حجاج ایرانی عملاً حج امسال دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران پیگیری انجام فریضه واجب اسلامی حج بوده است گفت: با حداکثر خویشتن داری این موضوع و جنبه‌های اجرایی و فنی آن را دنبال کردیم اما عربستان سعودی اگر تغییری در رویه خود انجام ندهد مسئول سد عن سبیل الله و بستن راه حجاج ایران است.

سخنگوی وزارت امورخارجه با تاکید براینکه بارها در خصوص سیاست ما در ارتباط با عربستان گفته‌ایم بنا نیست جمهوری اسلامی ایران در زمین بازی طرف مقابل بازی کند گفت: دولت عربستان تشدید تنش و درگیری‌ها در منطقه را به عنوان اولویت و هدف‌گیری خود در سیاست خارجی‌اش انتخاب کرده و جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش همکاری‌ها و ایجاد ثبات و آرامش در منطقه پیرامونی خود هست.

در حال تکمیل ...

برچسب‌ها:

نظر شما