شناسهٔ خبر: 125190 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

تهران میزبان نخست وزیر هند

استقبال از نخست وزیر هند رئیس جمهوری اسلامی ایران از ناندرا مودی نخست وزیر هند در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران استقبال رسمی کرد و بلافاصله دیدار دوجانبه طرفین آغاز شد.

به گزارش «نماینده»، در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، دکتر روحانی و آقای مودی از یگان تشریفات سان دیده و سپس هیات‌های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

سپس رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هند دیدار دوجانبه خود را آغاز کردند.

قرار است بعد از دیدار دوجانبه و برگزاری نشست مشترک با حضور هیئت های عالی رتبه دو کشور ایران و هند حدود ۱۴ سند همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را امضا شود.

انصاری سفیر کشورمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و هند طی ۱۱ ماهه گذشته حدود ۹ میلیارد دلار بوده است.

وی اهمیت این سفر را گسترش روابط تجاری و استفاده دو کشور از ظرفیت های اقتصادی دانست.

امضای توافق نامه سه جانبه (ایران – هند – افغانستان) و نیز  بررسی راههای تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ایجاد تحرک جدی در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله برنامه‌ها و  محورهای اصلی سفر نخست وزیر هند به تهران است.

 

توسعه بندر چابهار، سرمایه گذاری در بخش و نفت و گاز افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی از مهمترین اهداف این سفر است.

همچنین قرار است بعد از این مراسم بعد از ظهر امروز  روسای جمهور ایران، افغانستان و نخست وزیر هند در مجموعه سعدآباد تهران سند همکاری توسعه تجاری و ترانزیتی را در منطقه چابهار امضا کنند.

 

نظر شما