شناسهٔ خبر: 124956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارخانه ای مطرح کرد؛

افزایش اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان پس از تصویب برجام

کارخانه ای طراح طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی با اشاره به افزایش اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان پس از تصویب برجام گفت: ملت و دولت ایران تا کی صبر کنند که آمریکا به غارت اموال جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به عنوان طراح طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی در دفاع از دو فوریت این طرح، کفت: شکی نیست که آمریکا زبان تعامل نمی‌فهمد کما اینکه پس از برجام اقدامات خصمانه آنها افزایش یافته است و گویی می‌خواهند انتقام ۳۷ سال انفعال و شکست در خاورمیانه را اکنون بگیرند.

وی با اشاره به اقدامات زنجیره‌ای آمریکا علیه ایران پس از تصویب برجام، اظهار داشت: در مورد انفجار سال ۱۹۸۳ در پایگاه تفنگداران آمریکایی در لبنان، با هماهنگی میان کنگره، ‌ دولت و دستگاه قضایی‌ آمریکا مصونیت‌های تقنینی، اجرایی و قضایی را از ایران برداشتند و ۲ میلیارد دلار از اموال ما را مصادره کردند.

کارخانه‌ای با یادآوری احکام دادگاه‌های آمریکایی علیه ایران در پرونده‌های آسیب‌دیدگان ۱۱ سپتامبر و جاسوسان دستگیر شده در جریان فتح لانه جاسوسی، ‌ گفت:‌ در برابر این ادعاهای کذب آمریکا جا دارد مجلس شورای اسلامی به دفاع از ملت بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه ادعاهای ایران علیه آمریکا برخلاف ادعاهای آمریکا علیه ایران کذب نبوده بلکه خود آمریکایی‌ها نیز به آن اذعان دارند، خاطرنشان کرد: خود آمریکایی‌ها تأیید کردند که در کودتای ۲۸ مرداد در ایران دخالت داشتند. همچنین اذعان کردند که کودتای نوژه مستقیما از سوی آمریکا طراحی شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراف وزیر خارجه اسبق آمریکا به حمایت این کشور از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران گفت: ۲۲۳ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و آزاده و ۱۷ هزار شهید ترور که عوامل جنایتکار آن تحت حمایت کنگره و دولت آمریکا قرار دارند همچنین خسارات وارده بر سکوهای نفتی و شهدای هسته‌ای که با کمک اطلاعاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند از جمله جنایات آمریکا در حق ملت ایران است.

وی تصریح کرد: ملت و دولت تا کی صبر کنند که آمریکا به غارت اموال ما بپردازد؛ ما تعجب نمی‌کنیم که دشمنی‌های آمریکا روز به روز بیشتر شود چرا که آنها به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند اما این آرزو را به گور می‌برند چون ایران اسلامی با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حضور یکپارچه مردم در صحنه راه خود را پیش می‌برد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: مجلسی که برجام را تصویب کرده است به دو فوریت طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی رأی بالا دهد.

نظر شما