شناسهٔ خبر: 124950 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف

تهدید دولت‌توسط اصلاح‌طلبان

اصلاح طلبان/431 اگر تدبیر لازم صورت نگیرد، مجلس دهم برای نشان دادن استقلال و عدم وابستگی به دولت ساکت نخواهد بود و این احتمال وجود دارد برخی از اعضای کابینه با استیضاح نمایندگان مجلس برکنار شوند. اگر دولت نخواهد تغییراتی در کابینه ایجاد کند نتیجه چنین خواهد شد که دست آقای روحانی و تیم تدبیر و امید برای اقدامات اثرگذار و مطلوب در یکسال باقیمانده بسته خواهد شد

به گزارش «نماینده»، غلامعباس توسلی  فعال ملی مذهبی در طی یادداشتی در روزنامه آرمان ابراز داشت «دکتر روحانی باید برای برون‌رفت از شرایط موجود و ارائه کارنامه موفق در سال۹۶ چاره‌ای بیندیشد. اگر تدبیر لازم صورت نگیرد، مجلس دهم برای نشان دادن استقلال و عدم وابستگی به دولت ساکت نخواهد بود و این احتمال وجود دارد برخی از اعضای کابینه با استیضاح نمایندگان مجلس برکنار شوند. اگر دولت نخواهد تغییراتی در کابینه ایجاد کند نتیجه چنین خواهد شد که دست آقای روحانی و تیم تدبیر و امید برای اقدامات اثرگذار و مطلوب در یکسال باقیمانده بسته خواهد شد و از سوی دیگر اقبال به روحانی در انتخابات ۹۶ هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد»

وی ضمن اشاره به لزوم اقدامات عملی از سوی دولت بیان کرد: «لازم است سیاست‌های جدیدی در کابینه برای حل ‌و فصل مسائل و مشکلات موجود و تحقق وعده‌‌های داده شده، اتخاذ شود و همچنین بهتر آن است که رئیس جمهور و سایر دولتمردان در اندیشه تغییر روش‌های خود برای حل مشکلات و جبران خلأها یا تغییر در بخشی از کابینه باشند. اگر شرایط و فضایی به وجود آید که اعضای کابینه برکنار یا مورد استیضاح قرار بگیرند به زیان همگان خواهد بود.»

این گونه تحلیلها نشان از آن دارد که اصلاح طلبان سعی دارند تا با در دست گرفتن قدرت در مجلس، فاصله انتقادی و استقلال خود را از دولت حفظ کنند.

نظر شما