شناسهٔ خبر: 124892 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

راز جابجایی استاندار خوزستان چیست؟

مقتدایی،استاندار خوزستان

به گزارش «نماینده» ۱۶ جابجایی در عرض کمتر از یک هفته آن هم در سطح فرمانداران، بخشداران و مدیران استان خوزستان و همچنین تودیع ناگهانی استاندار توسط معاون وزیر کشور موجب شد تا اعلام درخواست بازنشستگی از طرف خود استاندار به عنوان علت تودیع وی، چندان به واقعیت شبیه نباشد.

مقتدایی که پیش از تکیه بر صندلی استانداری خوزستان حاضر به پذیرش این سمت نبود و با اصرار دولت تدبیر قبول مسئولیت کرده بود، در دوران استانداری خود کم حاشیه ظاهر نشد. مقتدایی در همان روزهای اول گفته بود که یک فرماندار زن را در خوزستان منصوب می‌کند، هر چند موفق به این کار نشد ولی هشت زن را به عنوان بخشدار معرفی کرد و از همان روزها بود که برخی ساز مخالفت علیه مقتدایی را کوک کردند.

اوج خبرهای حاشیه‌ای علیه مقتدایی در ابتدای هفته جاری رقم خورد که او در روز شنبه دست به شش انتصاب زد. در روز دوم یعنی یک‌شنبه سه جابه‌جایی و روز سوم یعنی دوشنبه هم هفت جابه‌جایی دیگر رقم خورد. قرار بود تا پایان هفته نیز این روند تداوم داشته باشد که مخالفت‌ها علیه تصمیم استاندار خوزستان از گوشه و کنار و حتی از سوی منتخبان که هنوز ردای نمایندگی را به تن نکرده بودند، آغاز شد.

مقیمی، معاون وزیر کشور در توضیح اقدامات استاندار خوزستان آنها را از اختیارات وی دانسته بود اما تأکید کرده بود در این رابطه با وزارت کشور صحبتی نشده بوده است. اما هنوز چند ساعتی از مصاحبه مقیمی نگذشته بود که به‌طور شبانه به معاون وزیر دستور سفر به خوزستان داده شد تا در اقدامی ناگهانی مقتدایی را تودیع و «فرج‌الله خبیر» معاون سیاسی وی را به عنوان سرپرست استاندار خوزستان معارفه کند.

به نظر می‌رسد در این شرایط هیچ اسمی غیر از «برکناری» نمی‌توان برای اینگونه جابه‌جایی گذاشت ولی مسئولان وزارت کشور اصرار دارند که جابجایی مقتدایی را بازنشستگی به درخواست خودش عنوان کنند.

روابط عمومی استانداری خوزستان هم در خبری اعلام کرد که «دکترعبدالحسن مقتدایی در فروردین ماه امسال استعفای خود را تقدیم به وزارت کشور کرده بود که روز گذشته مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت.»

برخی محافل اعلام کرده‌اند که اختلاف نظر شدید وزارت کشور و مقتدایی بر سر موضوع جابجایی‌های گسترده و عقب‌نشینی نکردن مقتدایی از مواضعش در این خصوص باعث صدور حکم بازنشستگی شبانه استاندار خوزستان شده است تا روند شتابان جابجایی در سطح زیر مجموعه‌های استانداری خوزستان متوقف شود.

نظر شما