شناسهٔ خبر: 124847 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در هشتمین روز نمایشگاه کتاب؛

توفان شدید در شهر آفتاب / ازدحام در سالن های مسقف نمایشگاه

شهر آفتاب.jpg وزش توفان شدید و بارش باران که از دقایق پیش آغاز شده است، اختلال هایی را در فعالیت های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران موجب شد.

به گزارش «نماینده» از ساعت ۴ بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت، باران و توفان شدیدی شروع شد که شهر آفتاب محل برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم که در جنوبی ترین نقطه شهر واقع شده است، از این توفان شدید بی نصیب نمانده است.

این توفان که با سرعت زیادی مناطق جنوبی تهران را در نوردیده است، موجب شد که جمعیت زیادی که برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاد آمده اند، محوطه های باز شهر آفتاب را به سمت سالن های سرپوشیده آن ترک کنند و در زمان مخابره این خبر ازدحام شدیدی در سالن های مسقف و سرپوشیده نمایشگاه به وجود آمده است.

بیشتر جمعیت بازدید کننده از نمایشگاه کتاب ترجیح می دهند خود را هر چه سریعتر به سالن های سه قلوی بخش ناشران عمومی A-B-C و همچنین ساختمان اداری یو شکل برسانند. در همین حال مسئولان سالن ها برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل، برخی از درهای سالن ها را بسته اند.
اما آسیب پذیرترین قسمت  نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بخش ناشران کودک و نوجوان، بخش ناشران آموزشی و بخش ناشران بین الملل است که در فضاهای موقت و زیر چادر برپا شده است البته مسئولان با تدابیری و پوشیدن پالت هایی  در مناطقی که احتمال نفوذ آب به سالن ها وجود دارد، تلاش می کنند از وارد شدن آسیب به این بخش ها جلوگیری کنند.

شب گذشته باران نسبتا شدید در تهران باریدن گرفت که البته به گفته مسئولان و با تدابیری که ستاد بحران نمایشگاه اندیشیده بود آسیب جدی به غرفه های این ناشران در نمایشگاه بیست و نهم وارد نشد.

نظر شما