شناسهٔ خبر: 124726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در جلسه علنی امروز رخ داد؛

واکنش طنزگونه صحن مجلس به نطق یک نماینده و تذکر باهنر

سید شریف حسینی.jpg نطق میان دستور نماینده مردم اهواز در مجلس، با واکنش طنزگونه و غیرمنتظره بخش قابل توجهی از نمایندگان در صحن علنی مواجه شد و تذکر رئیس جلسه را به همراه داشت.

به گزارش «نماینده» سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، نطق میان دستور خود را با دو بیت از یک غزل مرحوم قیصر امین‌پور آغاز کرد که خواندن این دو بیت با واکنش طنزگونه نمایندگان و عکس‌العمل محمدرضا باهنر رئیس جلسه مواجه شد.

حسینی که نطق خود را به مرور مشکلات قدیمی و باقی‌مانده استان خوزستان اختصاص داده بود، در ابتدای نطق خود این شعر را خواند: «حرف‌ها دارم اما بزنم یا نزنم/با توام با تو، خدا را، بزنم یا نزنم/همه حرف دلم با تو همین است که دوست/چه کنم، حرف دلم را بزنم یا نزنم»

با خواندن هر مصرع و گفتن عبارت «بزنم یا نزنم»، نمایندگان فریاد می‌زدند «نزن» و صدای خنده از صحن علنی بلند می‌شد.

این واکنش نمایندگان باعث تذکر محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت، شد که خطاب به نمایندگان گفت: برخی نمایندگان نطق خود را با شعر آغاز می‌کنند شما هم لطفاً ساکت باشید و احساسات خودتان را کنترل کنید.

اما با شروع دوباره نطق سید شریف حسینی و تکرار ابیات خوانده شده و عبارت «بزنم یا نزنم» این بار نمایندگان یکصدا فریاد می‌زدند «بزن»

نظر شما