شناسهٔ خبر: 124159 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ایران اجازه نمی‌دهد دزدی بین‌المللی دو میلیارد دلاری تحقق یابد

ولایتی/2 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم ایران با درایت و هوشیاری اجازه نخواهند داد دزدی بین المللی دو میلیارد دلاری از حساب ایران در آمریکا انجام شود.

به گزارش «نماینده» علی اکبر ولایتی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه دومین نشست سالیانه اصفهان سلجوقی که در مقبره خواجه نظام‌الملک برگزار شد با اشاره به اینکه مسئولان اصفهان در یک دهه اخیر نقش بسزایی را در احیای تاریخ و تمدن ایران اسلامی داشته‌اند،‌ اظهار داشت: احیای خانه خواجه نظام‌الملک به عنوان مقر سلجوقیان از جمله این اقدامات شایسته است.

وی با بیان اینکه باید  هر آنچه که زمینه ساز احیای تاریخ اسلامی می‌شود باید در معرض دید مردم قرار گیرد،‌ افزود: از این رو ضروری است که همچنان گذشته را بکاویم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در ادامه با بیان اینکه قلمرو سلجوقیان بسیار وسیع و یکپارچه بوده است، ادامه داد: خواجه نظام‌الملک در این زمینه فعالیت‌های قابل تقدیری داشته و معرفی آن به نسل جوان امری لازم است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص عکس العمل مجمع تشخیص مصلحت نظام در برابر برداشت دو میلیارد دلاری از سرمایه‌های ایران توسط دولت آمریکا بیان داشت: جمهوری اسلامی نشان داده هیچ وقت از حق خود نمی‌گذرد و اخیراً هم به دنبال خواست آمریکا در خصوص عدم پرداخت بخشی از پول ایران برخوردی را از خود نشان دادند که همه پول و بهره اش را دریافت کردند.

ولایتی تصریح کرد: مردم ایران با درایت و هوشیاری که دارند اجازه نخواهند داد دزدی بین المللی دو میلیارد دلاری از حساب ایران در آمریکا انجام شود.

وی در ادامه در خصوص برخی شعارهایی که در حوزه افزایش میزان گردشگران در کشور داده شده و در عمل نتیجه ای مشاهده نشده است، نیز ابراز داشت: باید توجه داشت که اقتصاد تک محصولی دیگر جوابگوی اقتصاد کشور نیست و باید از ظرفیت‌های گردشگری در ایران برای رونق اقتصادی بهره برد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گردشگری را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: ایران از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است و از این رو ایران می‌تواند نمونه خوب و عملی گردشگری سالم باشد.

 

 

نظر شما