شناسهٔ خبر: 124062 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حدادعادل در جمع خبرنگاران:

دخالت آشکار مسئولان در مرحله دوم انتخابات/عده‌ای به وکیل‌الدوله شدن افتخار میکنند

غلامعلی حدادعادل/* سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان گفت: در جلسه این شورا نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات مطرح شد و نمونه‌های متعددی هم مطرح شد.

گروه سیاست «نماینده»،جمعه هفته جاری انتخابات مرحله دوم مجلس دهم برگزار خواهد شد، اصلاح طلبان و اصولگرایان نیز میتینگ های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند؛ شب گذشته نیز خبر تشکیل شورای ائتلاف اصولگرایان به ریاست "دبیرکل جامعه روحانیت مبارز" رسانه ای شد به همین جهت امروز خبرنگاران در حاشیه یک برنامه به سراغ رئیس فراکسیون و سخنگوی ائتلاف اصولگرایان رفتند و از او پیرامون جرئیات جلسه شب گذشته ائتلاف، انتخاب رئیس مجلس دهم، تشکیل فراکسیون اصولگرایان در دوره جدید قانون گذاری،تحرکات اصلاح طلبان در عرصه سیاسی و آخرین فعالیت اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات سوال کردند.

**مجلسی که با دخالت دولت انتخاب شود، مستقل نیست

**شورای نگهبان نسبت به تخلفات بی‌اعتنا نباشد

**انتخاب رئیس مجلس از بین عارف و لاریجانی

**بعید است ترکیب فراکسیونی مجلس نهم برای مجلس دهم قابل تکرار باشد

**اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات بی تحرک نیستند

غلامعلی حداد عادل "سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان" پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به جزئیات جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان که به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد پرداخت و گفت: در جلسه شب گذشته نظر همه اعضا بر ادامه فعالیت این شورا حول محور وحدت اصولگرایان بود، تصریح کرد: در واقع نظر اعضای شورا این بود که پایان انتخابات، پایان فعالیت شورا محسوب نمی‌شود و شورا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

وی انتخابات مرحله دوم مجلس را موضوع اصلی شورای ائتلاف اصولگرایان عنوان می کند و می گوید: اعضای شورا بر اهمیت این مرحله و تاثیر آن بر شکل‌گیری و ترکیب مجلس دهم تاکید و بر ضرورت حضور مردم در حوزه‌هایی که انتخابات به مرحله دوم رسیده، تاکید شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین با اشاره به حضور مردم در مرحله اول انتخابات در هفتم اسفند سال گذشته، خاطرنشان کرد: شورای ائتلاف اصولگرایان از عموم مردم در سطح کشور هم به سبب حضورشان در انتخابات و هم به دلیل رایی که به نامزدهای اصولگرا دادند، تشکر کرد.

حدادعادل ادامه داد: از اینکه در مرحله اول انتخابات مجلس اکثریت نمایندگان از بین نامزدها انتخاب شده‌اند و اعتمادی که به این نامزدها داشتند، تشکر می‌کنیم و خواهان حضور جدی مردم در مرحله دوم بوده تا در این مرحله نیز با انتخاب اصولگرایان بتوان مجلسی در مسیر اهداف امام و رهبری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شب گذشته از نامزدهای اصولگرایی که به مرحله دوم نرسیده‌اند درخواست شد تا از طرفداران خود بخواهند در مرحله دوم به نامزد اصولگرایی که مطرح شده، رای بدهند و خواسته شد که همه اصولگرایانی که در مرحله اول با هم رقابت داشتند، امکانات تبلیغاتی و امکانات طرفداران خود را برای پیروزی نامزد اصولگرایی که به مرحله دوم رسیده، به کار گیرد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان اضافه کرد: همچنین از مردم خواسته شد به نامزدهایی رای دهند که قصدشان از ورود به مجلس حل مشکلات واقعی مردم و به خصوص رفع مشکلات اقتصادی که مشکل عمومی مردم است، باشد و به کسانی که می‌خواهند با حاشیه‌سازی‌های سیاسی مسائل واقعی و مشکلات اقتصادی را در حاشیه قرار دهند، رای داده نشود.

حدادعادل با تاکید بر اینکه از مردم خواسته می‌شود سعی کنند بر اساس شناخت دقیق از اشخاص به نامزدها رای دهند، افزود: در رایی که به نامزدها داده می‌شود هم سابقه خود نامزدها و هم جریانات سیاسی که از نامزدها پشتیبانی می‌کنند، بررسی کنند و به ویژه مردم حافظه سیاسی خود را به کار گیرند و بدانند کسانی که امروز در انتخابات ۷ اسفند ادعای پیروزی می‌کنند و از قانون دم می‌زنند و رفتارهای مدنی را مطرح می‌کنند همان کسانی هستند که در انتخابات سال ۸۸ پا روی قانون گذاشته و به تخریب اموال و اماکن عمومی روی آوردند و فتنه را برپا کردند. حال چهره خود را عوض و نقاب قانون‌مداری به صورت زدند و مردم باید به این مورد توجه کنند.

وی موضوع مهم دیگری که شب گذشته در جلسه شورای ائتلاف اصولگرایان مطرح شد اظهار نگرانی از دخالت آشکار مسئولان دولتی در انتخابات عنوان کرد و گفت: نمونه‌های متعددی ذکر شد که برخی مسئولان که باید بی‌طرفی خود را در اجرای انتخابات نشان دهند آشکارا گرایش‌شان را به یک جریان سیاسی اعلام و در مجامع مردم را به رای دادن به نامزدهای یک جریان دعوت می‌کنند و یا مسئولان استانی را تشویق می‌کنند امکانات استان را در اختیار نامزدهای خاص بگذارند. به همین دلیل شورای ائتلاف از مقامات وزارت کشور، دولت و شورای نگهبان خواست که نسبت به این موارد تخلف بی‌اعتنا نباشند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: این موارد به صورت متعدد در سطح کشور گزارش داده شده البته نمونه‌های پنهان و آشکار از دخالت‌های مقامات دولتی در انتخابات مرحله اول هم وجود داشته که آنها شاید مقدمه‌ای برای دخالت سریع‌تری در مرحله دوم بوده است.

"در جلسه تصریح شد مجلسی که نمایندگانش با دخالت و حمایت دولت انتخاب شوند نمی‌توانند یک مجلس مستقل تشکیل داده و از حقوق مردم دفاع کنند و چنین مجلسی از تفکر و فرهنگ انقلابی و روحیه جهادی به دور می‌افتد و دنباله‌روی بی‌اراده دولت‌ها خواهد شد".

حدادعادل تاکید کرد: در جلسه دیشب یادآوری شد که بعضی جریانات سیاسی که در گذشته عده‌ای از نمایندگان طرفدار دولت را به طعنه وکیل‌الدوله می‌نامیدند و آنها را سرزنش می‌کردند امروز خود برای اینکه رای بیاورند به وکیل‌الدوله شدن افتخار می‌کنند و دخالت برخی مسئولان این روند نادرست را تشدید می‌کند.

"شکل گیری فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم سوال دیگر یکی از خبرنگاران بود" که حدادعادل پاسخ داد: فراکسیون اصولگرایان بعد از مرحله اول جلساتی داشته و یک هیأت مدیره موقت ۷ نفره انتخاب شدند که وظیفه‌شان مدیریت اصولگرایان در مرحله گذاری است که فاصله تشکیل رسمی مجلس دهم به شمار می‌رود.

وی درخصوص تشکیل فراکسیونی همچون رهروان ولایت در مجلس آینده نیز تصریح کرد: بعید است ترکیب فراکسیونی مجلس نهم برای مجلس دهم نیز قابل تکرار باشد.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در ادامه درپاسخ به سوال «نماینده» پیرامون تحرکات اصولگرایان در دور دوم انتخابات نیز اظهارداشت: اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات بی‌تحرک نیستند، گزارشی در جلسه دیروز شورای ائتلاف اصولگرایان ارائه شد که در این گزارش از سفر چهره‌های اصولگرا به استان‌ها حکایت داشت. این افراد به حوزه‌هایی که اصولگرایان در آن به دور دوم رسیده، سفر کرده‌ و در جلسات سخنرانی و توجیه مردم حضور یافته‌اند.

حدادعادل  همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ریاست مجلس دهم، تاکید کرد: مسلما یکی از مسائل مهم در آغاز مجلس دهم انتخاب رئیس مجلس است که طبعا یکی از دو گزینه آقایان لاریجانی و عارف مطرح خواهد بود و نتیجه تابع ترکیب مجلس دهم خواهد بود.

وی درباره فهرست اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات نیز پاسخ می دهد: فهرست اصولگرایان برای دور دوم انتخابات همان فهرست دور اول خواهد بود و ممکن است تغییرات جزئی داشته باشد اما به صورت کلی همان فهرست قبلی است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درخصوص تحرکات و فضاسازی جریان رقیب در عرصه سیاسی، افزود: عده‌ای پیام داده‌اند و طوری وانمود می‌کنند که انگار در انتخابات هفتم اسفند اصلاح‌طلبان پیروزی قاطع داشته‌اند و مجددا می‌خواهند در روز دهم اردیبهشت نیز همان پیروزی را تکرار کنند!

حدادعادل با بیان این مطلب" برخی تهران را برابر با همه ایران گرفته‌اند، تصریح کرد: ما باید تاکید کنیم که ایران فقط تهران نیست و در تهران هم اصلاح طلبان با یک تفاوت جزئی به پیروزی رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: امروز آقایان می‌گویند که ما در مرحله اول انتخابات پیروز بوده‌ایم و از مردم می‌خواهیم که این پیروزی را در مرحله دوم به پایان برسانید.

نظر شما