شناسهٔ خبر: 123962 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرقت ۲ میلیارد دلاری از اموال ایران «نقض برجام» است

سردار جوانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا در شرایط پسابرجام که باید اموال و دارایی‌های ایران را آزاد کند در تلاش است که به بهانه‌های مختلف هم ساختار تحریم را حفظ کند و هم دست به غارت اموال بلوکه شده ایران بزند.

به گزارش «نماینده»، سردار یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به غارت اموال بلوکه شده ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: رفتارهای آمریکا نشات گرفته از روح خود برتر پنداری و خلق و خوی استکباری آن‌هاست که نشان می‌دهد ملت ایران باید در مقابل آنها هوشیار باشد چرا که آمریکا به دلیل این روحیه به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه حیله گری و خدعه کردن در ذات دولت آمریکاست تصریح کرد: آمریکا در شرایط پسابرجام که باید اموال ودارایی‌های ایران را آزاد کند در تلاش است که به بهانه‌های مختلف هم ساختار تحریم را حفظ کند و هم دست به غارت اموال بلوکه شده ایران بزند.

این کارشناس مسائل سیاسی، غارت ۲ میلیارد لار از اموال کشورمان را تنها یک نمونه از این نوع رفتار آمریکا عنوان کرد و افزود: قطعا این مسئله آخرین نمونه چنین رفتاری نیز نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به حقوق ملت‌ها پایبند نیست و صرفا براساس روح زیاده خواهان خود دست به چپاول اموال ملت‌ها می‌زند خاطرنشان کرد: بر این مبنا دولت باید قاطعانه از منافع ملت ایران دفاع کند.

سردار جوانی غارت ۲ میلیارد دلاری از اموال بلوکه شده کشورمان را خلاف برجام مطرح کرد و ادامه داد: این مسئله به نوعی نقض برجام محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اینکه مسئولان وزارت خارجه غارت اموال ایران را نقض برجام قلمداد نمی‌کنند گفت: این نکته‌ای است که باید از دولتمردان مطالبه شود تا در مقابل نقض برجام و نادیده گرفتن حقوق ملت ایران، ایستادگی کنند و اگر کار امریکا مبنایی دارد، جمهوری اسلامی به طریق اولا می‌تواند مطالبات فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد : اگر آمریکا جمهوری اسلامی را به دست داشتن در انفجار سال ۱۹۸۳ بیروت متهم می‌کند ما نیز اسناد فراوانی از دخالت آمریکا در توطئه علیه کشورمان داریم که تنها یک نمونه آن جنگ ۸ ساله است که آمریکا به تحریک و حمایت از صدام پرداخت یا در غائله تجزیه طلبانه کردستان و خوزستان و حمایت از جریان ترور نقش مهمی داشت لذا بر همان مبنا که آمریکا مدعی برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران است ما نیز باید خسارت جنگ را از آمریکا بگیریم.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه مطابق این رفتار آمریکا ما باید آنها را وادار به پرداخت غرامت به ایران کنیم تصریح کرد: نباید در مقابل این رفتار آمریکا ساکت بود و به محکوم کردن بسنده کرد.

نظر شما