شناسهٔ خبر: 123714 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

منتخب لیست امید از پاسخ به سؤال «نماینده» درباره ریاست عارف بر مجلس طفره رفت

جلودارزاده: هم عارف توانایی ریاست دارد هم نقش لاریجانی در برجام مشخص است!

جلودارزاده/2 منتخب اصلاح طلب مردم تهران در مجلس دهم از پاسخ به سوالی پیرامون ریاست عارف بر مجلس آینده طفره رفت و به این مطلب بسنده کرد که:«هم عارف توانایی ریاست دارد هم نقش لاریجانی در برجام مشخص است!»

هفته نامه«نماینده»- پیش از انتخابات مجلس دهم بود که زمزمه اولین شکاف‌ها در جریان اصلاحات برای ریاست مجلس دهم از سوی نزدیکان دولت و اصلاح‌طلبانی که در کنار عارف بودند در رسانه‌ها مطرح شد؛ جرقه آن را نیز می‌توان در اظهارنظرهاي کرباسچی و عطریان‌فر دانست.

«هم‌تراز عارف برای سرلیستی انتخابات بسیار داریم»، «لاریجانی لیاقت پست فعلی خود را دارد، اگر چهره‌های مثبت حذف شوند، معلوم نیست آدم‌های بهتری جایگزین شوند» اینها اظهارنظرهايي است که توسط «محمد عطریان‌فر» و «غلامحسین کرباسچی»، اعضای حزب کارگزاران سازندگی در آستانه انتخابات مجلس دهم مطرح شد که اکنون ظاهراً به اصلاح‌طلبان درون مجلس نیز سرایت کرده است؛ «سهیلا جلودارزاده» منتخب لیست «امید» که قبل از انتخابات تنها از سرلیستی آقای عارف سخن می‌گفت امروز در پاسخ به این سؤال که آیا برای ریاست به عارف رأی می‌دهد، می‌گوید می‌توانم به این سؤال پاسخ ندهم!

آنچه می‌خوانید مشروح مصاحبه با سهیلا جلودارزاده فعال اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب «کار»، نماینده مردم تهران در دوره‌های پنجم و ششم و منتخب مردم تهران برای انتخابات مجلس دهم، گفت‌وگو کرده‌ایم که در ادامه می‌آید.

* اظهارنظرهای زیادی در فضای مجازی درباره ریاست مجلس آینده مطرح می‌شود و برهمین اساس برخی می‌گویند عارف مرد انصراف است و این بار هم انصراف می‌دهد. نظر شما در این زمینه چیست؟

جلودارزاده: من با تقوایی که از برگزیدگان ملت سراغ دارم در یک نشست درون فراکسیونی می‌توانند روی شایسته‌ترین فرد بحث کرده و نتیجه‌گیری و رأی‌گیری کرده و به صحن معرفی کنند. این معضلی نیست که ما داشته باشیم.

* نظر شما عارف است یا لاریجانی؟

جلودارزاده: می‌توانم به این سؤال جواب ندهم!

* یعنی هنوز بین این دو انتخاب نکرده‌اید؟

جلودارزاده: واقعاً بین خودم و خدا این تعهد را دارم که به فرد شایسته و مورد قبول مردم رأی بدهم؛ هم در آقای عارف این توانایی را می‌بینم چراکه در دولت اصلاحات به خوبی اداره کردند و بالطبع اداره کردن دولت با وزاری مختلف و مشکلاتی که آن دولت داشت کار راحتی نبود.

نقش آقای لاریجانی هم در مدیریت مجلس در زمان برجام و مسائلی که مورد خواست مردم بود، برای همه شناخته شده است و این تصمیمی است که به رأی نمایندگان و فراکسیون امید بستگی دارد؛ البته انتخابات ۱۰ اردیبهشت هم تعیین کننده است.

* مجلس دهم را دو قطبی ارزیابی می‌کنید یا سه قطبی؟

جلودارزاده: برداشت بنده به عنوان یک فرد علاقمند به سرنوشت نظام جمهوری اسلامی این است که در شرایط فعلی مجلس باید فقط یک قطب کارآمد و کاری داشته باشد؛ درست است که گرایشات سیاسی مطرح هستند و در این زمینه کشور آزاد است ولی مردم از این چندقطبی بازی‌ها خسته شدند و دنبال مسائلی هستند که در عین اینکه اصول ملی و مذهبی کشور را در نظر می‌گیرند و رعایت می‌کنند، به اصلاح امور هم بپردازند.

درگیر شدن ما در اختلافات جناحی باعث می‌شود که فرصت مناسب را برای کار، توسعه و خدمت به مردم از دست بدهیم و امیدوارم مجلس بیشتر یک مجلس کاری باشد و به وظایف قانونی خود عمل کند تا به گرایشات سیاسی؛ به همین دلیل فکر می‌کنم هرچقدر تلاش کنیم همبستگی‌های کاری در مجلس شکل بگیرد، این خیلی بهتر است.

تکثر در سیاست به این معنا نیست که دشمنی و خصومت در بین نمایندگان مردم یا احزاب سیاسی شکل بگیرد. تکثر می‌تواند برای جامعه نعمت و برکت در پی داشته باشد و این زمانی است که منجر شود به بحث و هم‌اندیشی و پیداکردن دقت بیشتر روی راه‌های مختلف و متفاوت و انتخاب نظری بهتر و آن چیزی است که قرآن کریم ما را به آن توصیه می‌کند یعنی مشورت کردن و یافتن بهترین راه از نظرات مخالف نه اینکه همه به خون هم تشنه باشیم. حقوق مردم تنها چیزی باید باشد که در صحن مجلس مطرح شود و در این حالت است که در عین تکثر می‌توان وحدت داشت و به مردم خدمت کنیم.

نظر شما