شناسهٔ خبر: 123356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نماینده اصلاح طلب: مراقب باشیم دشمن به مجلس امید نبندد

تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم دشمنان نسبت به مجلس طمع نورزند و به آن امید نبندند، گفت: پیام نهم اسفند رهبری، باید منشور کار مجلس دهم باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا تابش با اشاره به مهمترین الزامات فعالیت مجلس دهم و وظایف آن، با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب پس از انتخابات هفتم اسفند، ضمن تشکر از رهنمودهای بلیغ رهبر معظم انقلاب در این پیام اظهار داشت: ایشان در پیام خود به قد برافراشتن ملت ایران در برابر دشمن اشاره کردند و اولویت هایی را نیز مشخص کردند که به نظر من، این پیام باید منشور کار مجلس دهم باشد.

وی ادامه داد: لازمه اینکه توصیه های رهبر معظم انقلاب به مرحله اجرا در بیاید، کارآمد کردن مجلس است؛ به عنوان مثال اینکه ۱۵ نماینده طرحی را بدون پشتوانه های فنی، مالی و تاثیرات آن در حوزه های مختلف ارائه دهند، نمی تواند مشکلی از جامعه حل کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید مجلس را کارآمد کنیم، گفت: در این صورت می توانیم راهبردهای مدنظر رهبر انقلاب را عملیاتی کنیم؛ اولویت اصلی مجلس آینده برای عمل به وظایفش و سوگندی که نمایندگان یاد می کنند و نیز پاسداری از حقوق مردم، همین کارآمدسازی نهاد مجلس است.

تابش در توضیح این نکته اظهار داشت: آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای عهد مشروطه است و بعد از آن نیز مدام وصله و پینه شده و به نیازهای روز و مطالبات و خواسته های مردم و تحولاتی که در عرصه علم و فناوری در ایران و جهان اتفاق افتاده، توجهی نشده است.

وی در عین حال تاکید کرد: برای اصلاح و به‌روزرسانی آیین‌نامه مجلس نیز نباید مدام وقت صرف کنیم و دوباره آن را وصله و پینه کنیم و تنها باید با به‌روزرسانی این آیین نامه و رفع مشکلات آن، بستر کار بهتر را برای مجلس فراهم کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوان بودن مجلس دهم گفت: این مجلس می تواند تحولات خوبی را برای کشور رقم بزند.

تابش ادامه داد: باید بر روی تک تک نکات و مواضعی که مقام معظم رهبری پس از انتخابات هفتم اسفند در پیام خود آورده اند، حساس باشیم؛ از جمله این نکات آن است که مراقب باشیم دشمنان نسبت به مجلس طمع نورزند و به آن امید نبندند و صدایی از مجلس بیرون نیاید که بدخواهان این نظام و کشور خوشحال شوند.

وی افزود: از جمله نکات دیگر این پیام که باید در مجلس توجه شود، اعمال مدیریت جهادی در تمام عرصه ها است؛ همچنین باید به عظمت این مردم، معیشت آنها و اعتلای دین و فرهنگ آنها بیاندیشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس مبارزه با فساد را نکته مهم دیگر برگرفته از پیام رهبر انقلاب عنوان کرد و با اشاره به وظیفه مجلس در این حوزه گفت: مبارزه با رانت‌خواری و تبعیض و رفع فقر باید از جمله دغدغه‌های مجلس آینده باشد.

تابش با بیان اینکه متاسفانه از تحقق شعارهای اصیل انقلاب تا حدودی دور مانده ایم، خاطرنشان کرد: این رأی مردم می تواند پشتیبان بسیار خوبی برای نمایندگان باشد و در عین حال، این رأی هشداردهنده نیز هست که مردم خواستار تغییر و تحول در وضعیت موجود هستند و در عین حال که اساس انقلاب و جمهوری اسلامی را قبول دارند و جان خود را برای آن داده اند، اما نسبت به رویه ها و ساز و کارهای موجود اعتراض دارند و خواهان رفع مشکلات هستند.

Facebook Twitter Google+ ارسال به

نظر شما