شناسهٔ خبر: 123297 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت در نوروز امسال/ تلفات تصادفات ۱۱ درصد کاهش یافت

سردار اشتری/2 فرمانده نیروی انتظامی از کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت نوروز امسال در کشور خبر داد و گفت: تلفات تصادفات ۱۱ درصد کاهش یافت.

 به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری با تبریک سال نو به مردم مازندران و اصحاب رسانه استان اظهار داشت: نقش رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس اثرگذار بوده است و رسانه‌ها در ارتقا امنیت بسیار اثرگذار هستند.

وی افزود: حضور در قرارگاه نوروزی پلیس، دیدار با خانواده شهدا و روحانیان از اهداف سفر یکروزه بنده به مازندران است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه شاخص‌های امنیتی و ترافیکی در مازندران صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال گذشته با کاهش محسوس جرائم، افزایش کشفیات و افزایش کشفیات وقوع جرم در مازندران و کشور مواجه بودیم.

اشتری با بیان اینکه در برخی جرائم با افزایش وقوع مواجه بودیم، افزود: باید تلاش شود در این حوزه کنترل‌هایی از سوی پلیس صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه میزان حوادث در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۴ با کاهش مواجه بوده است، گفت: میزان تلفات ناشی از تصادفات در نوروز امسال ۱۱ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و درون شهری را کاهش دهیم، افزود: میزان جرائم نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش محسوسی مواجه بوده است.

اشتری با بیان اینکه میزان تصادفات نوروزی در ایام بارانی امسال بیشتر از سایر روزها بوده است، گفت: در مجموع میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده ای روند کاهشی داشته است.

وی از بکارگیری ۵۰۰ هزار نفر نیروی پلیسی، انتظامی و ترافیکی نوروز امسال در جاده‌های استان خبر داد و افزود: هم اکنون امنیت سفر در مازندران بسیار بالا بوده و تمامی مسافران با خیالی آسان به استان سفر کنند.

فرمانده انتظامی از کاهش ۸ درصدی وقوع سرقت نوروز امسال در کشور خبر داد و گفت: این شاخص در مازندران با کاهش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه آمار دقیق میزان تصادفات و جرائم در پایان تعطیلات نوروزی اعلام می‌شود، افزود: امسال بنا داریم در حوزه افزایش تجهیزات پلیسی و پشتیبانی نیروهای انتظامی استان‌ها اقدام جدی صورت دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: مازندران  از استان‌های گردشگر‌پذیر بوده که  با ۶ محور ورودی سالانه میزبان  بسیاری از مسافران است که نیروی انتظامی تلاش کرد امنیت مردم و مسافران را در همه زمینه‌ها  تامین  کند.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته شاخص‌های امنیتی در استان مطلوب بوده و این  استان بدون هیچ مشکلی آماده میزبانی مسافران  است.

اشتری گفت: در بحث ایمنی راه‌ها نیز تلاش کردیم با همکاری رانندگان با نیروی انتظامی حوادث را کاهش دهیم تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری حتی یک کشته هم در جاده‌ها نداشته باشیم.

وی با اشاره  به کاهش جرائم در سال ۹۴ گفت: در بحث سرقت نیز  ۹۵ درصد سارقان مسلح در  کشور شناسایی شدند.

اشتری بیان داشت: ۸۵ درصد جرائم اینترنتی کشف و برخورد و تلاش نیروی انتظامی آن است با افراد شرور در این  زمینه  برخورد کنند.

وی افزود: آمار سرقت نیز در مازندران ۱۲ درصد و در کشور ۸ درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس کشور از مسافران نوروز خواست در دور دوم سفر، برگشت را به روز آخر نیندازند بلکه با مدیریت سفر ترافیک در جاده‌ها را کاهش داده و کنترل کنند.

رئیس پلیس کشور در سفر به مازندران ضمن حضور در گلزار شهدای ساری و دیدار با خانواده شهید علوی از شهدای نیروی انتظامی مازندران، با نماینده ولی فقیه در مازندران نیز دیدار می‌کند.

نظر شما