شناسهٔ خبر: 123248 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بیاتیان: متولیان مجلس دهم حرمت امامزاده را حفظ کنند

سیدمحمد بیاتیان/2 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر لزوم خودمراقبتی نمایندگان مجلس برای پاکدستی، گفت: مجلس دهم باید بداند که حرمت امامزاده را متولی آن باید حفظ کند.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس با اشاره به مهمترین وظایف نظارتی و تقنینی مجلس دهم با توجه به مفاد پیام رهبر معظم انقلاب پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفند، اظهار داشت: اگر بخواهیم یک خود انتقادی از مجلس نهم انجام دهیم، باید بگویم که ما در حوزه اقتصادی به ویژه در رابطه با پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب فعال نبوده‌ایم.

وی تاکید کرد: معتقدم اگر مجلس دهم بخواهد ولایتمداری و تعهد خود را به انقلاب و نظام و مردم نشان دهد، باید به سمتی برود که دغدغه‌های رهبری در حوزه مسائل اقتصادی به ویژه ارتباط مسائل اقتصادی با مسئله تحریم‌ها را برطرف کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد از گره زدن تمام مسائل کشور به موضوع رفع تحریم‌ها و ارتباط همه جانبه با کشورهای غربی، تصریح کرد: مجلس در حوزه مسائل اقتصادی باید مسئله ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در دولت را مطابق با آنچه که پیش از این رهبر معظم انقلاب فرمودند، پیگیری کند؛ چرا که این قرارگاه در عمل ایجاد نشده است و مطالبه اصلی مجلس دهم از دولت باید همین مسئله باشد.

بیاتیان در عین حال خاطرنشان کرد: ایجاد این قرارگاه نیز باید با کارکردهای عینی و مشخص آن باشد، نه اینکه صرفاً یک تابلو زده شود و کاری هم انجام نشود.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدام، مجلس باید روحیه انقلابی‌گری و استکبارستیزی را و منشی را که لازمه کار یک مجلس زنده است، سرلوحه خود قرار دهد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و باندی را مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم بیجار در مجلس تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع اصلاح‌طلب و اصولگرا به شیوه دیگری مطرح می‌شود و اهداف دیگری دنبال می‌شود؛ در حالی که من معتقدم اگر بخواهیم از بزرگترین فرد اصولگرا در کشور اسم ببریم، شخص مقام معظم رهبری است و در عین حال برجسته‌ترین فرد اصلاح‌طلب در کشور نیز خود ایشان است.

بیاتیان تاکید کرد: بنابراین هر کسی که خود را اصلاح‌طلب یا اصولگرا می‌داند، باید منویات رهبر انقلاب را در پیش چشم خود قرار دهد و آنها را پیگیری کند؛ اینکه امروز ما بر سر این مسئله دعوا کنیم که چه کسی رئیس مجلس بشود و چه کسی نشود، اینها گم کردن آدرس و مسیر است.

وی اظهار داشت: مسیر و آدرس اصلی برای کار مجلس آینده، باید پیگیری مطالبات و دغدغه‌های ملی رهبر معظم انقلاب باشد که مهمترین آنها در حوزه اقتصاد است؛ در این رابطه اگر مجلس و دولت در کنار یکدیگر با جدیت کار کنند، می‌توان کارکرد مجلس دهم را از همین ابتدا مثبت ارزیابی کرد، وگرنه اگر دچار روزمرگی بشوند، امیدی به آن نخواهد بود.

 

عافیت‌طلبی سیاسی، مانع عمل به وظایف مجلس شده است

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت عملکرد ضعیف مجلس در پاسخ به دغدغه‌ها و منویات رهبری در حوزه اقتصاد، گفت: عافیت‌طلبی‌های سیاسی، بزرگترین مانع است؛ متاسفانه یکی از بزرگترین بلاهایی که در کشور ما همیشه وجود داشته، عافیت‌طلبی سیاسی است.

بیاتیان ادامه داد: به عنوان مثال گاهی اوقات یک مسئله مهم را تبدیل به قانون نمی‌کنیم و دغدغه ما نیز این است که سال آینده انتخابات را در پیش‌رو داریم و اگر این قانون تصویب شود، ممکن است بخشی از جامعه به ما رأی ندهند!

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه می‌توان به هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد؛ این کار را همچنان به روش غلط ادامه می‌دهیم، چرا که می‌ترسیم که مردم به ما رأی ندهند! بسیاری از موارد مشابه هم وجود دارد که ناشی از عافیت‌طلبی سیاسی است و همین بلای جان کشور در حوزه مسائل اقتصادی شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان همچنین با اشاره به موضوع سلامت رفتاری نمایندگان مجلس و پاکدستی آنان که مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفته است، عنوان کرد: در این رابطه باید یک کار بنیادی انجام شود؛ معتقدم دولت محترم و مجلس باید یک مرام‌نامه بین خود تنظیم کنند که نماینده مجلس فقط نمایندگی کند؛ یعنی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون. نماینده مجلس در سایر امور دخالت نکند، چرا که بخش زیادی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان شهرستانی به کارهای شخصی و مطالبات خُرد عده‌ای در شهرستان‌ها برمی‌گردد.

بیاتیان در توضیح این مسئله گفت: در مراجعات پراکنده به نمایندگان یک نفر کار می‌خواهد، یک نفر کمک هزینه درمان می‌خواهد و یک نفر مشکلات اجرایی دیگری دارد و دلیل این مسائل هم به این برمی‌گردد که دولت به گونه‌ای کارهای اجرایی را دنبال می‌کند که سرریز آن برای نمایندگان باقی می‌ماند. درواقع ناکارآمدی در درون دولت باعث این مشکل می‌شود و نمایندگان را مشغول می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در درون دولت کارها به درستی انجام شود و نماینده مجلس مجبور نشود به ریز مسائل اقتصادی وارد شود، به طور طبیعی پاکدستی او نیز حفظ خواهد شد.

 

لزوم خودمراقبتی نمایندگان/هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ناکارآمد است

نماینده مردم بیجار در مجلس با بیان اینکه نمایندگان خودشان نیز باید خودمراقبتی داشته باشند، توضیح داد: یک مشکل در کشور وجود دارد که وقتی کسی چهار سال نماینده مجلس می‌شود هیچ نظارتی بر رفتار او نمی‌شود و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز تاکنون تاثیر زیادی نداشته است. سخنی که امام (ره) فرمودند که «مجلس در رأس امور است» به این معناست که متولی امامزاده، خودش باید حرمت امامزاده را حفظ کند و این بستگی به آن دارد که ما چگونه رفتار کنیم تا در رأس امور باشیم.

نظر شما