شناسهٔ خبر: 123247 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اتفاقات مهم تئاتری تیر ۹۴؛

از بیدار شدن خواب بهاری تئاتر تا نخستین‌ها در جشنواره‌ها

تئاترشهر43 با شروع فصل تابستان جشنواره‌ها و فراخوان‌ها در تئاتر شروع به آغاز کار خود کردند و شور و حال دیگری وارد این عرصه شد.

به گزارش «نماینده»  بعد از پشت سرگذاشتن فصل بهار با آمدن تیرماه گویا تئاتر هم از خواب بهاری خود بیدار شد و با اغاز جشنواره ها و مسابقه های گوناگون به همان شور و شوق خود بازگشت. از طرف هم معضل بیمه  هم در میان انها گم شد و جای خودش را به فراخوان ها داد.

 

محمود عزیزی رئیس جشنواره تئاتر شهر شد

شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر محمود عزیزی را به عنوان رئیس و شهرام کرمی را به عنوان دبیر جشنواره چهارم معرفی کرد.

از طرفی طی صحبت هایی که در جلسه شد همچنین ایرج راد جدایی جوانان از نسل‌های گذشته تئاتر را عاملی مخرب در رشد تئاتر دانست و براینکه در این جشنواره باید نوشته‌ها و پژوهش‌های منسجمی برای آشنایی جوانان با بزرگان هنر تئاتر و تمامی آنان که در این هنر موثر و جریان‌ساز بوده‌اند تولید و در اختیار مخاطبان قرار گیرد، تاکید داشت.

 

اجرای بزرگترین تئاتر خیابانی کشور در کرج

در حاشیه راهپیمایی روز قدس بزرگترین تئاتر خیابانی کشور در کرج اجرا شد. در این تئاتر خیابانی ۴۰ بازیگر البرزی به ایفای نقش پرداختند وتحت عنوان «یزیدیان دیروز، یزیدیان امروز» است با محوریت حمایت از مردم مظلوم فلسطین، عراق، سوریه و یمن به اجرا درآمد. همچنین در حاشیه برپایی این تئاتر همچنین پرچمی ۱۰۰ متری توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در طول راهپیمایی حمل شد.

 

احداث نخستین «سِن» میدانی تئاتر مازندران در نوشهر

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر از احداث نخستین «سِن» میدانی تئاتر مازندران در نوشهر  در تیرماه ۹۴ خبر داد ...

این «سِن» تئاتر به گونه‌ای طراحی شده که اغلب رشته‌های فرهنگی و هنری نیز می‌توانند از این فضا با طرح‌های کاربردی فرهنگی و هنری بهره‌برداری کنند. این خبر باوجود اینکه همچین اتفاقی برای اولین بار در نوشهر رویداد آنچنان سرو صدا نکرد و جلب توجه چندانی نداشت. شاید این امر به دلیل خواسته مردن آن شهر برای بهبود سالن ای تئاتر بوده تا احداث یک "سن" میدانی در شهر! همین امر هم باعث خاموشی انتشار خبر ماند.

 

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر استانی کوثر نطنز

در این ماه در برگزاری جشنواره ها یا احداث جایی یا چیزی خوب به چشم مخاطبان می خورد. این تیتر بت این عنوان هم جزء همان دسته از خبرهای نخستین ها است. نخستین دوره جشنواره تئاتر استانی کوثر در راستای توجه به فعالیت هنرمندان متعهد، ایجاد فرصت و حمایت از گروه‌های نمایشی، ترویج  معنویت، فرهنگ دینی، شهروندی و اهمیت نقش مهم هنر در انتقال مفاهیم ارزشی توسط شهرداری و شورای شهر نطنز برگزار شد و لازم به ذکر است  که این جشنواره با همکاری شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان برگزار  و به گروه‌های برگزیده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نفیس کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و لباس، موسیقی، گریم و بروشور اهدا شد.

نظر شما