شناسهٔ خبر: 122987 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از نظر قانون سرپرست همتراز معاون است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: مطالبه دانشجویان اقدام قاطعی شورای نگهبان در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی است تا راه برای هرگونه شائبه و سوءاستفاده گرفته شود.

به گزارش «نماینده»، رضا نجابت دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در پاسخ به سوالی درباره عدم استعفای محمدرضا نجفی کاندیدای منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی که در زمان قانونی استعفا نداده است، اظهارداشت: درباره تخلفات نامزدهای تهران اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دو یا سه نفر از آنان در مهلت قانونی استعفا ندادند و مصداق بارز آن محمدرضا نجفی است که سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی و امور بین‌الملل استان مرکزی را بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه از منظر قانونی معاونت استانداری با سرپرستی معاونت همتراز است، خاطرنشان کرد: سرپرست معاونت نیز از اختیاراتی همتراز با معاون برخوردار است و شورای نگهبان باید به این مسئله رسیدگی کند.

نجابت با بیان اینکه مطالبه دانشجویان اقدام قاطع شورای نگهبان در رسیدگی به تخلفات انتخاباتی است تا راه برای هرگونه شائبه و سوءاستفاده گرفته شود، تصریح کرد: شورای نگهبان همواره نشان داده است که طبق قانون عمل می‌کند و در این زمینه شکی وجود ندارد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در پایان با بیان اینکه قانون در کشورمان همه فرآیندهای لازم در امر انتخابات را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: طبق قانون هر کاندیدایی تخلف کرد باید با وی برخورد شود که امیدواریم شورای نگهبان با اقدام قاطع خود به این امر رسیدگی کند.

نظر شما