شناسهٔ خبر: 122965 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

با رای نمایندگان مجلس

شورای سنجش و پذیرش دانشجو مکلف به رعایت مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شد

مجلس43 با تصویب مجلس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بدون حق رای در شورای سنجش و پذیرش دانشجو عضویت داشته و این شورا موظف به رعایت سیاست‌های کلی نظام و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه‌شنبه ۱۸ اسفند مواد اعاده‌شده از سوی شورای نگهبان در طرح سنجش و پژوهش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در  دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را به بحث گذاشتند.

نمایندگان مجلس ماده ۲ این طرح را جهت تامین نظر شورای نگهبان بدین ترتیب اصلاح کردند که:

«برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر نحوه سنجش و پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی به شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها واگذار می‌شود.»

وکلای ملت از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها حق رای را سلب کردند.

همچنین تبصره‌ای به ماده ۲ الحاق می‌شود که براساس آن شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها موظف می‌شوند در اجرای این قانون سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت کند. به علاوه با رای نمایندگان و جهت تامین نظر شورای نگهبان تصمیم‌گیری در سایر موارد مربوط به سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی از حوزه وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خارج شد.

نظر شما