شناسهٔ خبر: 122869 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شبکه مجلس راه اندازی شود

عضو جمعیت ایثارگران قوه مقننه و رسانه ملی با همکاری یکدیگر در مجلس دهم شبکه مجلس راه‌اندازی کنند، گفت: اولویت مجلس دهم علاوه بر معیشت مردم تغییر شیوه بودجه نویسی باشد.

به گزارش «نماینده»، عشرت شایق عضو جمعیت ایثارگران با اشاره به اولویت‌های مجلس نهم در زمان باقی مانده تا مجلس دهم، گفت: نمایندگان مجلس نهم باید هرچه سریعتر سرنوشت بودجه سال ۹۵ کل کشور را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نهم که در انتخابات موفق به ورود به مجلس آینده نشده‌اند در زمان باقی مانده تلاش خود را در ایفاء وظایف دوچندان کنند، ادامه داد: نمایندگان مجلس نهم که به مجلس دهم راه نیافته‌اند نباید از وظایف قانونی خود عدول کنند و در زمان باقی مانده  با جدیت بیشتری به دنبال انجام وظایف قانونی و اعمال نظارت باشند.

عضو جمعیت ایثارگران با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم، افزود: در مجلس دهم قوانینی که در سال‌های گذشته به تصویب رسیده‌اند باید ساماندهی شوند تا قوانینی که قابلیت اجرا نشدن ندارند حذف و آنهایی که مغفول مانده‌اند با اعمال نظارت بیشتر اجرایی شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس هفتم با بیان اینکه در مجلس دهم قوه مقننه و رسانه ملی با همکاری یکدیگر شبکه تلویزیونی مجلس را راه‌اندازی کنند، تصریح کرد: با توجه به بودجه‌ای که در اختیار رئیس مجلس قرار دارد قطعا می‌توان این چنین شبکه تلویزیونی را راه‌اندازی کرد تا مردم به صورت مستقیم در جریان مذاکرات و اعمال نظارت‌های مجلس قرار گیرند.

شایق با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مجلس دهم علاوه بر توجه بر معشت مردم باید تغییر شیوه بودجه نویسی باشد، ادامه داد: به طور مثال با گذشت ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز بودجه کشور بر اساس  دلار بسته می‌شود که این موضوع باید در مجلس دهم اصلاح و اگر قرار به بسته شدن بودجه با پول‌های خارجی باشد با توجه به ارزی که از کشور صادرکننده به کشور وارد می‌شود بودجه بسته شود.

عضو جمعیت ایثارگران با بیان اینکه به نمایندگانی که به مجلس دهم راه یافته‌اند توصیه می‌کنم با هررسانه‌ای مصاحبه نداشته باشند، افزود: رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های غربی  به دنبال منافع خود و تلاش برای دامن زدن به  موضوعاتی هستند که موجبات اختلافات را پدید آورند، از این‌رو به نمایندگانی که به مجلس دهم راه یافته‌اند توصیه می‌کنم به ویژه در مسائل دینی اظهار نطر نکنند و نظریه پردازی را به دانشمندان این حوزه واگذار کنند و تنها به دنبال پیگیری حقوق مردم باشند.

نظر شما