شناسهٔ خبر: 122759 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وزیر کشور: امکان تمدید زمان رأی‌گیری وجود دارد

رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به آغاز رأی گیری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: براساس قانون امکان تمدید زمان رأی گیری در حوزه‌های انتخابیه پرتراکم وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور و اعلام آغاز برگزاری انتخابات پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به ما توفق دهد که بتوانیم انتخاباتی با شکوه، قانونی، سالم و به گونه‌ای موجب اقتدار و عزت ملت و انقلاب اسلامی باشد، داشته باشیم.

وی افزود: از همه دست‌اندرکاران اجرا و نظارت و همه دستگاه‌هایی که در این مدت به وزارت کشور کمک کردند، تشکر و تقدیر می‌کنم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مجدداً یادآور می‌شوم امروز همه دستگاه‌ها باید از حق‌الناس صیانت کنند و با آرامش و در فضایی آرام این انتخابات را برگزار کنند. امیدوارم همه مردم ایران نیز با احساس مسئولیتی که دارند از ابتدای صبح در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

رحمانی‌فضلی درباره مدت زمان رأی‌گیری گفت: با توجه به اینکه شاهد برگزاری دو انتخابات هستیم و امکان اینکه در شهرستان‌هایی مانند تهران تراکم جمعیت در صندوق‌های رأی زیاد باشد، مسئله مستلزم حضور به موقع و مستمر شهروندان در پای صندوق رأی است تا شاهد تراکم صف‌ها نباشیم.

وی اضافه کرد: مدت زمان رأی‌گیری حداقل ۱۰ ساعت است و اما در هر حوزه‌ای که احساس شود به دلیل استقبال مردم نیازمند تمدید زمان رأی‌گیری هستیم طبق قانون این امر صورت می‌گیرد.

وزیر کشور در پایان سخنان خود از رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای پرشور شدن انتخابات تقدیر کرد.

نظر شما