شناسهٔ خبر: 122751 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پناهیان در همایش «نه به دخالت انگلیس»:

دشمن در قبال آیات جنتی، یزدی و مصباح حماقت کرد

حجت الاسلام پناهیان/1 حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه علی رغم تلاش برخی، مردم توجهی به دوقطبی کردن فضا ندارند، گفت: آقای رئیس جمهور فضا را دو قطبی تحویل نگرفت ولی با تلاش فراوان سعی دارد فضا را دو قطبی کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه با حضور در همایش «نه به دخالت انگلیس» و تجلیل از فقهای مبارز ضد انگلیسی که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند انتخابات یک عید و جشن ملی است.

وی افزود: نظام ما بعد از ۳۷ سال آن قدر به اوج اقتدار رسیده است که رهبری با خیال آسوده و افتخار اعلام می‌کنند که هر کسی نظام را هم قبول ندارد باید رأی دهد. یعنی رأی دادن در کشور امر ثابت شده‌ای است.

پناهیان اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد آنچه که دیگران درباره انتخابات تردیدافکنی می‌کردند باطل شده است.  یعنی دیگر هیچ اثری از فتنه ۸۸ باقی نمانده است. البته شاید در افراد باقی مانده باشد اما در افکار عمومی از تردیدافکنی‌‌های فتنه ۸۸ چیزی نمانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کشور ما توانسته سلامت انتخاباتش را بر کسانی که نظام را هم قبول ندارند ثابت کند، گفت: انتخابات ما صادقانه، سلامت و با ثبات است، غربی‌ها هم نمی‌توانند ادعا کنند انتخاب‌هایشان به صلابت، سلامت و صداقت انتخاب‌های ما است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز تمام کسانی که در فتنه ۸۸ خون به دل ملت کردند، با تواضع و شرمندگی عذرخواهی کردند و دیگران را به رأی دادن دعوت می‌کنند. ما این را به مثابه عذرخواهی تلقی می‌کنیم. البته بخشش به این مربوط است که عذرخواهی صریح صورت گیرد اما بالاخره اینان در عمل درباره سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه عده‌ای در انتخابات ۸۸ جشن ملی را به وقایع ناگوار تبدیل کردند،‌گفت: ما باید بدانیم انتخابات جشن ملی است و انتخابات پیش رو را نیز می‌توان به عنوان جشن اتحاد ملی عید گرفت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: کسانی که زمانی می‌گفتند باید با آتش زدن سطل زباله‌ها به مطالبه ناحق‌مان برسیم امروز رفتار مدنی اتخاذ کردند.

وی با بیان اینکه مردم مسئولیت خود را برای حفظ کشور متوجه شده‌اند، گفت: این رشد معرفت سیاسی مردم جای جشن گرفتن دارد.

پناهیان با بیان اینکه باید آدابی را در این جشن ملی رعایت کنیم، گفت: در این انتخابات یکی از آدابی که دشمنان ما اضافه کرده‌اند زیر پا گذاشتن پرچم انگلیس خواهد بود البته ما مردم انگلیس را بی‌تقصیر می‌دانیم. خوب است مردم این کشور پرچم‌هایشان را از زیر پای مردم مستضعف با تکان دادن مسئولان خبیث‌شان بیرون بیاورند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دخالت‌های نابجای دولت انگلیس موجب شده مردم به طور خاص نفرت‌شان را به این کشور بیش از پیش نشان دهند. کسانی که حاضر نبودند مرگ بر انگلیس بگویند امروز با رأی خود، دارند مرگ بر انگلیس می‌گویند. حتی کسانی که در لیست مورد حمایت انگلیس نیز بودند امروز می‌گویند انگلیس غلط کرده است.

پناهیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای برای انتخابات ایران گفت: شاید برنامه‌ها در کوتاه مدت تأثیراتی را در برخی اندیشه‌ها بگذارد اما در بلند مدت نمی‌تواند.‌ دولت‌های خبیث غربی همان کسانی بودند که با بمباران تبلیغاتی می‌گفتند که مردم ایران اصلا رأی ندهند. حال ببینید که نظام ما چگونه اینان را ادب کرده است.

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از تلاش برخی برای دوقطبی کردن فضای جامعه گفت:‌ یکی از مواردی که آزادی را محدود می‌کند همین دوقطبی‌سازی‌ها است که باعث می‌شود بسیاری صداها شنیده نشود و برخی صداها زیاد نمایش داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: من این مطلب را بارها گفته‌ام که رئیس‌جمهور فضا را دوقطبی تحویل نگرفته‌اند اما رئیس‌جمهور پس از آن تلاش می‌کند فضا را دوقطبی کند. البته در همین فضایی که برخی سعی می‌کنند آن را دوقطبی کنند باز مشاهده می‌کنیم که گفتمان انقلاب یک گفتمان قوی است.

پناهیان در ادامه خاطرنشان کرد: لیست واحد اصولگرایی توانست اقدام خوبی در مقابل تلاش برخی که می‌خواستند فضای دوقطبی درست کنند، انجام دهد. اتاق فکر کوچکی سعی می‌کرد فضای انتخابات را سیاه و سفید کند و رقیب را طالبان و خود را سفید برفی نشان دهند. البته برخی حیات‌شان با تشنج است چون منطق‌شان جاذبه نفوذ در دل‌ها ندارد و فقط در فضای دوقطبی است که می‌توانند حرف‌شان را به کرسی بنشانند.

وی با تأکید بر اینکه برخی تنها در فضای دوقطبی باقی می‌مانند، گفت: بنده در انتخابات گذشته مجلس در جلسات هر دو گروه می‌رفتم چرا که معتقدم انتخابات باید در فضای آرامی باشد. من جناحی یا سیاسی نیستم و مردم هم اصلا دوست ندارند که به آنها گفته شود جناحی هستید.

پناهیان پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز، گفت: نظر من درباره انتخابات مجلس لیست واحد است که درباره انتخابات خبرگان نیز همین است که طبق کارشناسی‌ها به نظر مشخصی برسیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انگلیس برای دخالت‌ در انتخابات ایران گفت: انگلیس با کمال حماقت می‌خواهد در آراء مردم تأثیر بگذارد و نسبت به افرادی که مردم صلابت آنان را می‌پسندند، توهین کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شاید به طور عادی این هیجان در میان مردم نسبت به مظلومیت بزرگوارانی مانند آیات یزدی، مصباح و جنتی که استوانه‌های انقلاب و آیات الهی هستند نبود ولی شما در ورامین دیدید که مردم چه استقبالی کردند. افتخار برای آیت‌الله جنتی همین بس که مردم اینگونه علاقه و این استوانه نظام نشان دادند.

وی با بیان اینکه مردم دل‌شان گواهی می‌دهد که چه کسی برای شبکه‌های بیگانه کار می‌کند، گفت: آنانی که توسط دشمن تخریب می‌شوند در درازمدت به صورت اسطوره در دل مردم خواهند ماند. هیچکس در آینده برای کسانی که به انگلیسی‌ها دست می‌دهند کف نمی‌زنند.

پناهیان در ادامه با اشاره به جایگاه بالای آیات یزدی، مصباح و جنتی در انقلاب اسلامی و بین مردم گفت:‌ به آقایان یزدی، مصباح و جنتی تبریک می‌گویم که دشمن از ایشان ناامید شدند. حال افرادی که دشمن از آنان ناامید نشده فکری به حال خودشان کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه تصریح کرد: مسئولین کشور هر موقع دشمن را به خودشان امیدوارتر کردند ضربه‌های کاری از دشمن خوردند. بعضی‌ها می‌خواهند خودشان را مقابل دشمن نرم نشان دهند تا دشمن به آنان ضربه نزند اما دشمن بیشتر ضربه می‌زند. هر زمان که ما در مقابل دشمن در اوج قاطعیت ایستادیم برنده شدیم.

پناهیان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: هر کسی مانند آیات یزدی، مصباح و جنتی در دفاع از رهبری پایدار ایستادند خدا به آنان محبوبیت داد. اینان در ولایتمداری آنقدر زیبا عمل می‌کنند که یک بار به خاطر مقاومت‌شان اینان را دوست دارند و یک بار هم به خاطر اینکه اینان رهبری را تنها نمی‌گذارند.

وی در پایان سخنان خود پیرامون اقدامات تبلیغاتی برخی گروه‌ها گفت: کسانی که فکرشان در انتخابات منتقل نمی‌شود در خیابان می‌آیند و سر و صدا می‌کنند. اینان چون فهمیده‌اند تعدادشان کم است می‌خواهند با شلوغ‌کاری خود را زیاد نشان دهند.

نظر شما