شناسهٔ خبر: 122709 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت الله جنتی در جمع پرشور مردم ورامین:

مراقب نفوذ از طریق انتخابات باشیم

آیت الله جنتی/2 دبیرشورای نگهبان با بیان این که این شورا خوشحال است از این که افراد سهیم در فقتنه ۸۸ را رد صلاحیت کرده است، از مردم خواست در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به افراد فاقد صلاحیت که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند رای ندهند.

به گزارش «نماینده» آیت الله احمد جنتی دبیرشورای نگهبان که سه‌شنبه در یادواره چهل‌وشش شهید مدافع حرم جنوب شرق استان تهران در مسجد جامع ورامین سخن می‌گفت ضمن تسلیت ایام فاطمه زهرا(س) از مردم ورامین به عنوان مردمی شهادت‌طلب، انقلابی و ایثارگر یاد کرد و گفت: امروز شهدای مدافع حرم اجر شهدای جنگ بدر را دارند؛ جنگ بدر اولین جنگ پیامبر(ص) با لشکریان کفر بود و در روایات درباره مقام شهدای بدر بسیار گفته شده است. 

وی با بیان این که مردم ورامین همانند برخی سیاسی‌کاران نیستند و در اعتقاد و گفته خود ثابت‌قدم‌اند تصریح کرد: نشانه ثابت قدمی مردم ورامین رنگین شدن کفن‌های آنان در دفاع از انقلاب اسلامی بود که ب بر همگان روشن شد.

آیت الله جنتی با بیان این که مردم ورامین نه تنها در مسائل سیاسی بلکه در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی کفن‌پوش و مدافع قاطع انقلاب اسلامی هستند، خاطر نشان کرد: بعد از عاشورا باب شهادت تا انقلاب اسلامی بسته بود، اما مردم با ایمان و با استقامت ایران باب شهادت را باز کردند تا انقلاب اسلامی پیروز شود؛ ایمان بدون استقامت به درد نمی‌خورد بلکه ایمان باید با استقامت باشد.

دبیرشورای نگهبان با اشاره به این که انقلاب اسلامی قدرت‌های جهانی و رژیم پهلوی را شکست داد افزود: مردم ما جاسوسان آمریکایی را دستگیر کرده و چشمان‌شان را بستند و آنها را زندانی کردند و انقلاب اسلامی را که همانند یک زلزله بود روز به روز موفق‌تر کردند. البته باید بگویم اگر همین مردم در صحنه نبودند آنها امام را هم شهید می‌کردند و کار انقلاب را تمام می‌کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی را مهم ترین اقدام برای نجات اسلامی دانست و گفت: در جنگ ۸ ساله که جنگ‌ همه کفر با انقلاب اسلامی بود بسیجیانی که تفنگ را ندیده بودند مسلح شده و به جبهه‌ها رفتند و برای دفاع از انقلاب اسلامی خون دادند.

آیت‌الله جنتی به تحولات منطقه و حضور جریان تکفیری در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: سوریه یعنی جنگ اسلام و کفر؛ یعنی جنگ مسلمان‌ها با اسرائیلی‌ها و عربستان و کشورهای حامیانش؛ جوانان ما برای آنکه دشمن به مرزهای ما نرسد و امنیت کشور در مقابل تکفیری‌ها و داعشی‌ها حفظ شود به سوریه و عراق می‌روند و از اسلام دفاع می‌کنند.

دبیرشورای نگهبان گفت: امیدواریم که جشن غلبه‌ بر داعشی‌ها و تکفیری‌ها را در عراق و لبنان و سوریه جشن بگیریم و انشا ا... جشن اصلی برای پیروزی نهایی را در بیت‌المقدس خواهیم گرفت.

وی با بیان این که عربستان در سراشیبی سقوط است، گفت: که استقامت همراه با ایمان و شهادت‌طلبی ما موجب پیروزی مقاومت خواهد شد. 

آیت الله جنتی در ادامه به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در انتخابات آبروی ملت و نظام و افتخاری برای نظام اسلامی‌ است، در برخی کشورها همه می‌بینند که چقدر مشارکت کم است و یا در برخی از آنها مردم را به زور پای صندوق‌های رای می‌آورند اما مردم ما  پیر زن و پیرمرد در سرما و گرما پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

دبیرشورای نگهبان با اشاره به انتخابات سال ۸۸ گفت: خدانیامرزد آنهایی که آرای ۴۰ میلیونی را زیرسوال بردند و نادیده گرفتند، این‌ها آبروی کشور را بردند و کشور را ۸ ماه به آشوب کشاندند.

وی با بیان این که خسارت فتنه کمتر از خسارت جنگ نبود، اظهار داشت: من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که حضور فتنه‌گران در پست‌های مدیریت غصبی‌ است؛ برخی پر روی می‌کنند  و فتنه‌گران را در پست‌های مدیریت قرار می‌دهند. 

آیت الله جنتی در ادامه تاکید کرد: خوشحالیم از این که شورای نگهبان هر کس که کمترین سهم را در فتنه داشت رد صلاحیت کرد اما مردم باز هم مراقب باشند تا اگر کسی از دستمان در رفته به او رای ندهند؛ هشدار مقام معظم رهبری درباره نفوذ را باید جدی بگیریم و مراقب باشیم که نفوذ در انتخابات رخ ندهد.

دبیرشورای نگهبان ثبت نام ۱۲ هزار نفر برای انتخابات مجلس را غیرطبیعی و کاری سیاسی دانست و گفت: بررسی سوابق ۱۲ هزار نفر کار مشکلی بود اما ما تا آنجا که می‌توانستیم سعی کردیم افراد ذیصلاح تایید صلاحیت شوند اما باز هم مردم باید مراقب و هوشیار باشند.

وی به انتخابات خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: انتخابات خبرگان مهم است؛ نهاد خبرگان ۸۸ عضو دارد و اعضای خبرگان رهبری باید آمادگی داشته باشند که اگر اتفاقی برای رهبری همانند امام افتاد نگذارند دشمن شاد شود و این کرسی خالی باشد. 

آیت الله جنتی با بیان این که تمام قدرت‌های داخل کشور و اعتبار سه قوه به ولی‌فقیه است، اظهار داشت: عده‌ای می‌گویند باید با آمریکا کنار بیاییم و حتی مرگ بر آمریکا هم نگوییم آنها می‌گویند بدون آمریکا همه‌ چیز به هم می‌خورد و ما باید با آمریکا کنار بیاییم اما رهبر انقلاب با قدرت ایستاده و همانند امام می‌گوید که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن ملت ایران است.

دبیرشورای نگهبان گفت: ما در انتخابات خبرگان هم تا آنجا که می‌توانستیم در رد و تایید صلاحیت‌ها تلاش کردیم اما بازهم این مردم هستند و این صندوق‌های رای؛ مردم خودشان باید انتخاب کنند و ببینند کدام‌یک از کاندیداها بهتر است و اگر نتوانستند تشخیص دهند بهتر است به اهالی بصیرت مراجع کنند و از آنها برای انتخاب اصلح سوال کنند. 

وی گفت: عده‌ای شیاطین در این فکر بودند که عده‌ای عضو خبرگان شوند و درباره رهبری فکری کنند اما شورای نگهبان هوشیارانه و تا آنجا که می‌توانستند عملکرد اما مردم خودشان هم ببینند که اگر کاندیدای فاقد صلاحیتی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده به او رای ندهند.

نظر شما