شناسهٔ خبر: 122611 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

موسوی لاری: مجلس آینده اصلاح طلب نیست

موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: به نظرم این گونه که برخی فکر می کنند ترکیب آینده مجلس یک ترکیب اصلاح طلب خواهد بود، قطعا درست نیست.

به گزارش «نماینده»، روزنامه آفتاب یزد امروز گفت و گویی با عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و رئیس کمیته راهبردی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان انجام داده است.

وی در بخشی از این گفت و گو درباره ترکیب آینده مجلس شورای اسلامی گفت: به نظرم این گونه که برخی فکر می کنند ترکیب آینده مجلس یک ترکیب اصلاح طلب خواهد بود، قطعا درست نیست! بالاخره وقتی تمام نیروهای شاخص جریان اصلاح طلبی رد صلاحیت شدند، نمی توان مجلس آینده را اصلاح طلب تصور کرد و این چنین ادعاهایی، غیرواقع بینانه است ولی حتما مجلس آینده با مجلس فعلی متفاوت خواهد بود و گرایش آن به دولت نزدیک است و فضا برای گفتمان اصلاح طلبی هم بازتر خواهد شد.

موسوی لاری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که به نظرتان آیا لیست اصلاح طلبان مصداق همان «بده بستانی مبتذل سیاسی» که پیش‌تر گفته بودید، نیست؟ توضیح داد: خیر، آن موقع که من از لفظ استفاده کردم، سوال این بود که پرسیدند آیا شما با آقای لاریجانی و اصولگرایان معتدل ائتلاف می‌کنید، که من گفتم نه! الان هم می گویم نه. با آن ها ائتلاف نمی کنیم. به هیچ وجه ما در مقام ائتلاف با اصولگرایان معتدل نبودیم و نیستیم.

وی همچنین درباره میزان رضایت احزاب از لیست اصلاح طلبان اذعان کرد: حتما برخی از احزاب از این لیست ناراضی هستند.

این چهره شاخص اصلاح طلبان درباره لیست «صدای ملت» گفت: اصلا صدای ملت ربطی به اصلاح طلبان ندارد و حضور افرادی مثل الیاس حضرتی و محمد وکیلی شاید برای پر کردن لیست مطهری بوده است.

نظر شما