شناسهٔ خبر: 122391 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

در حال حاضر بزرگترین مشکل اقتصاد، بحث رکود و اشتغال است/ اقتصاد مقاومتی؛ دوای درد ماست

داودی/2 عضو ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز کشور، بحث رکود و اشتغال جوانان فارغ التحصیلی است که وارد اجتماع می‌شوند اما به اندازه کافی برای آنها شغل نداریم گفت: چکمه رکود و بیکاری همچنان برگلوی جوانان فشار می‌آورد.

به گزارش «نماینده»، پرویز داودی عضو ائتلاف اصولگرایان، در پاسخ به سوالی پیرامون بزرگترین مشکل کشور در حوزه اقتصاد اظهار داشت: فعلاً بزرگترین مشکل اقتصاد بحث رکود و اشتغال جوانان است که با توجه به حجم بالای فارغ‌التحصیلان که وارد اجتماع می‌شوند، به اندازه کافی شغل نداریم و روز به روز به خیل بیکاران ما اضافه می‌شود که در این شرایط چکمه رکود و بیکاری همچنان برگلوی جوانان فشار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه مسئله اشتغال اولویت اول هر نظام، اقتصاد و دولتی است که باید این مشکل را حل کنند گفت: بعد از آن باید مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌های بلند مدت در زمینه کسب و کار و رشد تولید برای معیشت مردم داشته باشیم؛ این امر به منظور این است که بتوانیم تولید را در سطح عموم مردم رونق ببخشیم و این باید از اولویت‌های اولیه ما باشد؛ در مرحله بعد باید به سمت بقیه مسائل اقتصادی برویم.

داودی در ادامه با اشاره به منشا بوجود آمدن رکود در کشور خاطر نشان کرد: باید توجه بیشتری به بخش‌های داخلی و تولیدکنندگان داخلی می شد؛ بعضی از شاخص‌های اقتصادی امروز شاخص‌های خوبی نیستند و نرخ سپرده‌های بانکی همچنان بسیار بالا است.

عضو ائتلاف اصولگرایان در همین زمینه خاطرنشان کرد: نسبت به سپرده‌های بانکی تقریباً بسیاری از تولیدات ما جواب نمی‌دهد و تولید دیگر صرف نمی‌کند؛ همچنین با توجه به اینکه در شرایط موجود افراد به جای اینکه به سمت تولید بروند به سمت سرمایه‌گذاری درون بانک‌ها می‌روند خیلی از تولیدات ما نمی‌توانند منابع لازم را تأمین کنند؛ از طرف دیگر هزینه‌های تولیدشان هم بالا است و این یکی از مسائل اصلی ما است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون میزان تاثیر اجرای برجام بر حل مشکلات اقتصادی موجود اظهار داشت: اگر در اجرای برجام موفق شوند و اگر تحریم‌ها را از دوش ملت ایران بردارند تصورم این است که می‌تواند حدود ۲۰ درصد تولید را راه بیندازد؛ منتهی این به شرطی است که این کار انجام شود.

عضو ائتلاف اصولگرایان افزود: ما رفتار آمریکایی‌ها را می‌شناسیم و همچنین حیله‌گری و مکاری آنها را نیز می‌دانیم؛ همچنین می‌دانیم آنها به روش‌های مختلف سعی می‌کنند خلاف تعهدات عمل کنند که البته هزینه‌های این عدم به تعهدات آنه را هم پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه ما اراک را بستیم و سانتریفیوژها را کم کردیم و در مقابل باید تحریم‌ها برداشته شود گفت: متأسفانه این مسئله تا امروز عملیاتی نشده و آمریکا هم به طرق مختلف سعی می‌کند که این کار را انجام ندهد.

داودی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر این قدم برداشته شود و مسئله تحریم‌ها را به نهایت برسانیم تحرکی ایجاد می‌شود ولی اصلاً مشکلات اقتصادی ما این نیست؛ از اول هم این نبوده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: اگر قادر باشیم عوامل ۸۰ درصد مشکلات را که در اقتصاد داخلی ما وجود دارد جستجو و پیدا کنیم و به ثمری برسانیم، در آن صورت قطعاً رفع تحریم می‌توانست نتایج بهتری داشته باشد.

عضو ائتلاف اصولگرایان در پایان اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند اقتصاد مقاومتی دوای درد مشکلات اساسی اقتصاد ما است که باید آن را مورد ملاحظه قرار دهیم؛ این مسئله توجه بیشتری لازم دارد که امیدواریم دولت این کار را انجام بدهد.

نظر شما