شناسهٔ خبر: 122383 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

دکتر دستجردی از دغدغه‌های اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس دهم به «نماینده» گفت

به دنبال حل مشکلات معیشت و سلامت مردم خواهیم بود

دستجردی با مسائل و مشکلات کشور و مسائل معيشتي آشنایی دارم و امیدوارم در صورت حضور در مجلس با همکاری سایر نمایندگان طرحی برای رفع این مسائل ارائه دهیم.

به گزارش هفته نامه «نماینده» مرضیه وحید دستجردی از سال ۷۱ تا ۷۹ (دوره‌های چهارم و پنجم قانونگذاری) به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت و پس از پیروزی رئیس‌جمهور سابق در سال ۸۸ وارد کابینه و نخستین وزیر زن بعد از پیروزی انقلاب شناخته شد. وی در زمان ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کاندیداتوری کرد و سرانجام نام او در فهرست منتشر شده ائتلاف واحد اصول‌گرایان قرار گرفت. برنامه‌های وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای انتخابات چیست و چرا در این دوره در انتخابات ثبت‌نام کرد؟ این پرسش «نماینده» از دستجردی بود، البته او در این مصاحبه از تشکل متبوعش در انتخابات سخن گفت و از پیروزی اصول‌گرایان هم ابراز امیدواری کرد.

دستجردی می‌گوید: «به اعتقاد بنده کنارکشيدن از مسائل اجتماعي، سياسي و مديريتي صلاح نيست ضمن اینکه سابقه حضور در مجلس و فعالیت اجرایی هم دارم و به نظرم می‌توانم خدمت کنم.»

وی با اشاره به جایگاه مجلس در جمهوری اسلامی ایران، گفت: «مجلس از جایگاه بالایی برخوردار است، در رأس امور است و تمامی قوانین، لوایح و حتی برنامه‌های ۵ ساله توسعه کشور به مجلس فرستاده و در آنجا به تصویب نمایندگان می‌رسد.»

این فعال سیاسی اصول‌گرا اظهارداشت: «بنده در امور بهداشت و درمان اطلاعاتي دارم و مستقيماً با مردم هم در ارتباطم و با مسائل و مشکلات کشور و مسائل معيشتي آشنایی دارم و امیدوارم در صورت حضور در مجلس با همکاری سایر نمایندگان طرحی برای رفع این مسائل ارائه دهیم.»

دستجردی با اشاره به حضور خود در مجلس پنجم، خاطرنشان کرد: «ما در آن دوره که در مجلس حضور داشتیم کمیسیونی به نام «زنان، جوانان و خانواده» تأسیس کردیم و به نظرم امروز نیز باز ضرورت چنین کمیسیونی در مجلس احساس می‌شود.»

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا به پیروزی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دهم امیدوار هستید؟ گفت: «باید بدانیم که این مردم هستند که رأی می‌دهند و نتایج انتخابات را مشخص می‌کنند اما امیدوارم این لیست(لیست واحد اصول‌گرایان) در بین مردم محبوبیت را به دست آورد و وارد مجلس شوند.»

عضو فهرست ائتلاف اصول‌گرایان یکی دیگر از برنامه‌های مجلس آینده را تصویب قوانینی دانست که باید به نفع مردم و کشور باشد و گفت: «ما باید در مرحله اول از نماینده مجلس تعریفی ارائه دهیم، اصلاً نماینده که با رأی مردم انتخاب و به مجلس می‌رود باید چه وظایفی را انجام دهد؟ به اعتقاد بنده باید برنامه‌های زمین مانده را پیگیری و در عین حال برنامه‌هایی که به صورت خوب اجرایی می‌شود را ارتقا دهیم.»

دستجردی علاوه بر فعالیت‌های پزشکی، دبیرکلی یک تشکل سیاسی را هم برعهده دارد و از نحوه فعالیت‌های تشکل او سؤال کردیم.

وی درخصوص فعالیت جبهه زنان اصول‌گرا، خاطرنشان کرد: «جبهه متبوعش سه سال است که تشکیل شده و در ابتدای امسال اعلام موجودیت کرد و در انتخابات مجلس هم فعال ظاهر خواهد شد.»

 

نظر شما