شناسهٔ خبر: 122260 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

درجلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

دعوت رئیس جمهور از مردم برای حضور گسترده در راهپيمایی ٢٢ بهمن

22 بهمن 43 رئیس جمهور با بیان اینکه رهبری امام و ايستادگی مردم موجب غافلگيری قدرت ها و پيروزی انقلاب شد، از مردم برای حضور گسترده در راهپيمایی ٢٢ بهمن دعوت کرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام حسن روحاني شامگاه سه شنبه و در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، ضمن تحليل شرايط و روند پيروزي انقلاب اسلامي افزود: امام خميني (ره) رهبري انقلاب را با توكل به خداوند و اتكاي به اعتمادعميق مردم برعهده داشت و با بصيرت و شناخت كم نظير از شرايط كشور و جهان؛ بيش از همه به پيروزي انقلاب اسلامي اطمينان داشت.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي، پشت كردن ارتش به رژيم طاغوت را ناشي از جاذبه رهبري امام، مردمي بودن جنبش و يكپارچگي اجتماعي دانست و گفت: امروز هم ايمان و وحدت همراه با رهبري خردمند و دورانديشي ملت، ما را دربرابر توطئه ها پيروز مي كند.

روحاني پيروزي ملت ايران در مذاكرات هسته اي، احقاق حقوق ملي، لغو قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و رفع تحريم هاي ظالمانه را در امتدادايستادگي و موفقيت هاي ملت ايران ارزيابي كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره با تحكيم وحدت ملي و هدايت هاي موثر و هوشمندانه در تحقق اين دستاوردها نقش آفرين اصلي بودند.

رييس جمهور همچنين ضمن دعوت از عموم مردم براي حضور يكپارچه و پرشور در راهپيمايي٢٢ بهمن، ابراز اميدواري كرد انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي نيز با حضور حداكثري و آگاهانه مردم، برگ افتخار ديگري براي نظام جمهوري اسلامي بيافرينند.

در ادامه این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد شورای اجتماعی کشور در راستای منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حل مهم ترین آسیب های اجتماعی کشور تشکیل گردد.

همچنین در این جلسه شورا که به ریاست روحانی تشکیل شد، پس از قرائت گزارش وزارت کشور، اولویت های سیاست های شورای اجتماعی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت تصمیم گیری و عملیاتی کردن برنامه های کشور برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید شد.

دستگاه های فرهنگی، اجرایی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و شهرداری ها نیز در این چارچوب موظف می شوند ضمن تقسیم کار در شورای اجتماعی و با درنظر گرفتن بودجه های قابل توجه تخصیص یافته از سوی دولت یازدهم برای مقابله با آسیب های اجتماعی، گزارش های لازم را خدمت مردم عزیز و رهبر معظم انقلاب تقدیم نمایند.

رییس جمهور نیز در این جلسه بر تشکیل سریعتر شورای اجتماعی کشور تاکید کرد.

نظر شما