شناسهٔ خبر: 122133 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

تماس‌های مشکوک با برخی کاندیداهای اصولگرا از سوی اصلاح‌طلبان

به گزارش هفته نامه «نماینده»؛ طی چند روز اخیر تماس‌های مشکوکی با برخی داوطلبان اصول‌گرای انتخابات مجلس دهم در شهرهای بزرگ توسط برخی چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گرفته شده است.

به گزارش هفته نامه «نماینده»؛ اصلاح‌طلبان بار دیگر ترجیح داده‌اند یک رنگ خاص برای نقش‌آفرینی و حضور در انتخابات برای خود برگزینند، پیش از این در سال ۸۸ این جریان سیاسی برای یکی از کاندیداهای شکست خورده که بعد از اعلام نتایج در رأس جریان فتنه قرار گرفت، رنگی را به عنوان نماد ویژه در انتخابات تعیین کرد. البته در سال ۹۲ نیز این استراتژی استمرار پیدا کرد و به ستاد حسن روحانی رسید و آنها هم با انتخاب رنگ بنفش پا به عرصه رقابت نهادند.

هم اکنون که کمتر از ۳ هفته به آوردگاه انتخابات هفتم اسفند ماه باقی مانده است، اصلاح‌طلبان بازی با رنگ‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند و به احتمال زیاد، «آبی» نماد انتخاباتی جریان اصلاحات خواهد شد.

این خبر را «حسین کمالی»، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و دبیرکل حزب کار و از نیروهای همسو با هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای متبوعش اعلام کرد و گفت: «این پیشنهاد توسط بنده در هیئت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مطرح و موافقت شد اما در جلسه شورای سیاست‌گذاری مورد تردید واقع و به جلسه بعد موکول شد.»

به غیر از تعیین رنگ انتخاباتی، جریان اصلاحات با دو حاشیه دیگر روبه‌رو شد. نخست آنکه در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دو موضع متفاوت از دو چهره شاخص اصلاح‌طلب بیان شد.

«محمدرضا عارف» در این مراسم به صراحت اعلام کرد که  شورای متبوعش هیچ تصمیمی مبنی بر ائتلاف با هیچ جریانی نگرفته است.

مواضع معاون اول دولت اصلاحات در حالی مطرح شد که «مصطفی کواکبیان» از شروط اصلاح‌طلبان برای حمایت از اصول‌گرایان سخن گفت و تأکید کرد: «اگر مجبور شویم از یک و یا چند اصول‌گرای معتدل حمایت می‌کنیم و در عین حال آنها را ملزم خواهیم کرد که میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را امضاء کنند، اما اینکه بعداً زیر این میثاق‌نامه می‌زنند یا خیر، دیگر دست ما نیست.

مهمترین حاشیه‌های اصلاح‌طلبان در هفته گذشته از بلاتکلیفی نماد انتخاباتی آنها و مواضع متفاوت در یک مراسم رسانه‌ای آغاز و به پیام انتخاباتی به رقیب و واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی ختم شد.

پس از تشکیل نهضت انصراف به نفع ائتلاف اصولگرایان خبر از پیام اصلاح‌طلبان به تعدادی از کاندیداهای اصول‌گرا رسید، براساس خبر منتشر شده طی چند روز اخیر تماس‌های مشکوکی با برخی داوطلبان اصول‌گرای انتخابات مجلس دهم در شهرهای بزرگ توسط برخی چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گرفته شده است.

در این تماس‌ها به داوطلبان اصول‌گرا تأکید شده که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، آنها دارای رأی بالایی هستند و در صورت شرکت در انتخابات، احتمال رأی‌آوری آنها بسیار زیاد خواهد بود.

این در حالی است که بعد از برگزاری نشست مشترک کاندیداهای اصول‌گرا در تهران با تعدادی از اعضای شورای مرکزی ائتلاف برخی از کاندیداهای شاخص و صاحب نام رسماً اعلام کردند در صورت عدم حضور در فهرست انتخاباتی اصول‌گرایان به نفع ائتلاف کناره‌گیری می‌کنند.

حاشیه پایانی مربوط به سخنان جنجالی هاشمی رفسنجانی در مراسم ورود امام به کشور بود؛ او در این برنامه که تعدادی از اعضای کابینه و فعالان سیاسی نیز حضور داشتند، به انتقاد شدید از شورای نگهبان پرداخت و مواضع رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب همانند «بی.بی.سی» فارسی مواجه شد البته برخی از اصلاح‌طلبان همچون «عباس عبدی» و «محمد علی ابطحی» که چند سال پیش با حکم دادگاه راهی زندان شده بودند، نوک پیکان را رو به مواضع پدر معنوی حزب کارگزاران سازندگی قرار داده‌اند؛ هر چند که به غیر از دو چهره نام برده شده چهره ها و احزاب اصلاح‌طلب سکوت را به اعلام موضع ترجیح دادند.

نظر شما