شناسهٔ خبر: 121962 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فرزند دکترمرندی: نامزد انتخابات نیستم

محمد مرندی43 رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران گفت: معتقدم بستگان مقامات فعلی و سابق بطور کلی نباید وارد عرصه‌های سیاسی انتخاباتی شوند و از رانت‌خانوادگی استفاده کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد مرندی، رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و فرزند علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتخابات در پاسخ به این سوال که باتوجه به کاندیدا نشدن پدرتان آیا شما داوطلب حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس آینده شورای اسلامی شده‌اید، اظهار داشت: خیر؛ بنده به هیچ عنوان کاندیدا نشده‌ام و بنا ندارم که در دوره‌های آینده هم کاندیدا شوم چراکه معتقدم بستگان مقامات فعلی و سابق نظام بطور کلی نباید وارد این عرصه‌ها شوند و از آنچه که من رانت خانوادگی می‌دانم، استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پس دلیل اینکه در رسانه‌های خارجی ظاهر می‌شوید، چیست؟ آیا حضور شما در رسانه‌های خارجی استفاده از رانت نام خانوادگی‌تان نبوده است؟، افزود: خیر؛ بر عکس داخل کشور، پدر بنده در میان عموم مخاطبین خارجی اینگونه برنامه‌ها شناخته شده نیستند، بنده توسط رسانه‌های خارجی دعوت می‌شوم و به‌عنوان یک شهروند عادی در رسانه‌های مختلف سخن می‌گویم و نقطه نظرات خود را در دفاع از مردم شریف کشورمان و کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران بیان می‌کنم، مایلم تاکید کنم هنگام صحبت در این شبکه‌ها از طرف هیچ نهاد یا ارگانی سخن نگفته و تنها نقطه نظرات شخصی خودم را بیان می‌کنم.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران درخصوص اینکه تاکنون مسئولیتی از طرف نهادها و ارگان‌های نظام به وی پیشنهاد شده است یا خیر، تصریح‌کرد:‌ در گذشته به بنده مسئولیت‌هایی پیشنهاد شده و در همه‌ موارد بنده به دوستان عزیز عرض کرده‌ام که به عقیده من بعنوان فرزند یکی از مقامات نظام صلاح نیست که امثال اینجانب در تصدی امور قرار گیریم.

وی افزود:‌ برای من تصور این موضوع سخت است که در کشوری ۸۰ میلیون نفری ویژگی‌های مورد نیاز برای تصدی امور چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی به میزان و شکلی غیر عادی تنها در میان بستگان افراد سر شناس جمع شده باشد.

مرندی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پس هیچ‌یک از بستگان پدر شما نیز در انتخابات پیش رو کاندید نشده‌اند، خاطرنشان کرد: خیر هیچکدام از اقوام و بستگان نزدیک خانواده‌ ما هیچگاه در هیچ انتخاباتی کاندید نبوده و نیستند و حضور کاندیداهای محترم با اسامی مشابه به نام خانوادگی ما تنها یک مشابهت اسمی بوده و هیچ رابطه‌ دیگری با خانواده‌ ما وجود ندارد.

نظر شما