شناسهٔ خبر: 121837 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

استاندار ردصلاحیت‌شده جریان انحرافی، کاندیدای کارگزاران!

حزب کارگزاران استاندار حامی جریان انحرافی در دولت قبل، که برای حضور در انتخابات پیش رو رد صلاحیت شده است، در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی و یونسی توانسته حمایت این دو را از خود به عنوان کاندیدای کارگزاران و اصلاح طلبان در نهاوند جلب کند.

به گزارش «نماینده»، علیرضا شهبازی استاندار سابق کردستان در دولت دهم و از یاران نزدیک محمدرضا رحیمی، که در انتخابات مجلس پیش رو از حوزه انتخاباتی نهاوند کاندیدا شده بود با نظر هیات نظارت استان همدان رد صلاحیت شد.

وی در نامه ای که در رسانه ها منتشر کرده است با انتقاد از هیات نظارت شورای نگهبان در استان، رد صلاحیتش را تصمیمی ناشیانه و ناعادلانه، بر اساس حدس و گمان، سلایق شخصی و گزارشات واهی عنوان نموده است.

علیرضا شهبازی که سابقه معاونت محمدرضا رحیمی در استانداری کردستان و دیوان محاسبات را در کارنامه خود دارد با اصرار رحیمی و علی رغم بازنشستگی از تابستان ۸۹ به عنوان استاندار کردستان منصوب شد.

وی جزو امضاکنندگان بیانیه استانداران حامی جریان انحرافی است که در جریان خانه نشینی احمدی نژاد از وی حمایت نمودند.

۱۳ استاندار دولت دهم در اردیبهشت ۱۳۹۰  بیانیه ای صادر کردند که در آن اگر چه به ظاهر حمایت از رئیس جمهور سابق بود اما در واقع از برخی دولتمردان منتسب به رئیس جمهور که مردم و رسانه ها از آنها به عنوان جریان انحرافی یاد می کنند، حمایت شده است. در این بیانیه ادعا شده که یک جریان انحرافی علیه دولت توسط فعالان و جریان های سیاسی شکل گرفته که مقابله با آن ضروری است.

علیرضا شهبازی که خود از مشوقان نماینده سابق نهاوند برای استعفا از نمایندگی و پذیرش سفارت روسیه بود، بیش از دو سال است که فعالیت سیاسی خود را با رویکرد به پیروزی در انتخابات مجلس افزایش داده است.

وی در دوران استانداری خود به نمایندگی از رحیمی به عنوان مجری اوامر وی استان را بر مدار نظرات معاون اول سابق رئیس جمهور اداره می نمود و تقریبا اکثر انتصابات استان از میان ارادتمندان رحیمی صورت می پذیرفت.

شهبازی از مدیران چند شغله دولت دهم بود که علی رغم اینکه مسئولیت سنگین اداره استان کردستان را برعهده داشت به عنوان عضو هیات مدیره در شرکت های متعددی مانند شرکت چوب و کاغذ مازندران، سرمایه گذاری پتروشیمی، کشتیرانی بنیاد، سیمان کردستان و... حضور داشته است.

 

 

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000469/nf00469591-3.jpg


استاندار سابق کردستان مانند دیگر اعضای جریان انحرافی که با تغییر ۱۸۰ درجه ای در مواضع سیاسی سعی در کسب قدرت در برهه های مختلف تاریخی دارند و با توجه به رفاقت دیرینه ای که با علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام، دارد تلاش نموده در انتخابات اخیر با برائت از همراهی با رئیس جهور سابق خود را به عنوان چهره ای اصلاح طلب یا مستقل در انتخابات مجلس نهاوند معرفی نماید.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی امید اصلاحات، شهبازی در دیداری که در جماران با آقای هاشمی رفسنجانی و یونسی داشته است ضمن جلب حمایت این دو به عنوان کاندیدای کارگزاران در نهاوند انتخاب شده است.
 

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000469/nf00469591-1.jpg

http://www.jahannews.com/images/docs/files/000469/nf00469591-2.jpg


این در حالی است که بر اساس شنیده ها در جلسه ای که با حضور شهبازی، یونسی و علی حسینی، نماینده اصلاح طلب نهاوند در مجلس ششم و کاندیدای انتخابات پیش روی مجلس، برگزار شده بود، مذاکراتی درخصوص حمایت علی حسینی و کناره گیری وی به نفع شهبازی صورت پذیرفته است.

نظر شما