شناسهٔ خبر: 121801 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: هفته نامه نماینده

انصراف برای وحدت، خدمت است

حسین فدایی با توجه به تبیین «باید و نبایدها» و اهمیت انتخابات و وحدت و همگرایی ایجاد شده بین نیروهای اصول‌گرا در حال حاضر باید بعضی افراد برای جلوگیری از کثرت وپیشگیری از اختلاف، انصراف دهند.

هفته نامه «نماینده»؛ حسین فدایی*/ در مقطع کنونی کسی را بین اصول‌گرایان سراغ ندارم که اعتقاد به وحدت، ائتلاف، انسجام و یکپارچگی نداشته باشد. تمام اصول‌گرایا‌ن اعتقاد به وحدت و همگرایی دارند، اعتقاد دارند باید از اختلاف و چندپارگی پرهیز کنند. اعتقاد دارند اصول و ارزش‌ها باید حاکم و گفتمان مبنا باشد. اعتقاد دارند سهمیه‌بندی، سهمیه‌خواهی، گروه‌گرایی، گروه‌بندی نباید اعمال شود. اعتقاد دارند باید بر نكات مثبت تکیه کرد و نکات منفی را به رخ  نکشند. اعتقاد دارند بر چهرة هم چنگ نزنند و همدیگر را تخریب نکنند. اعتقاد دارند در محیط برادرانه و صمیمانه با گفت‌وگو مسئله حل می‌شود.

با توصیف این «بایدها» خوشبختانه شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان تشکیل و تاکنون حرکت قابل قبول و رو به جلویی داشته‌  چرا که هدف و مبنا، تشکیل مجلسی در تراز و گفتمان انقلاب اسلامی است.

در این مجمل باید به ویژگی‌های مجلس و نماینده‌ای که می‌خواهد در دورة جدید قانون‌گذاری انجام وظیفه کند، اشاره کرد. اگر می‌خواهیم مجلس، عصارة فضائل ملت و در رأس امور باشد، طبعاً نباید وامدار دیگران باشد، نباید به لحاظ فکری با انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد. نباید به لحاظ سیاسی از تشر دشمنان و آمریکا بترسد. باید شجاع و دلیر باشد. باید مسائل کلان جهان و منطقه را خوب بفهمد. باید گلوگاه‌ها و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم را خوب بفهمد و برای آن راه‌حل داشته باشد. به همین جهت باید اذعان داشت شرایط با گذشته بسیار متفاوت است.

«چرا بر این بایدها و نبایدها تاکید می‌کنیم؟»، به دلیل اینکه در مقطع فعلی نمی‌توانیم مجلسی مثل مجالس دیگر داشته باشیم، حتماً باید مجلسی در شأن ملت و انقلاب اسلامی سامان دهیم و به این موضوع هم توجه داشته باشیم زمان ریسک و اینکه به هر نحوی مسائل رقم بخورد، گذشته است؛ هم اکنون انتظار عمومی این است كه مجلس اقتدار داشته باشد، به حقوق اساسي مردم بپردازد. براي مسائل اقتصادي برنامه داشته باشد. مجلس با رهبری هماهنگ باشد. مجلس بر اصول و ارزش‌ها تأکید کند ضمن اینکه نمایندة مجلس باید از ویژگی‌هایی همچون پاک باختگی، در خط امام و رهبری، خادم ملت و معتقد به خط امام و آرمان‌های انقلاب برخوردار باشد؛ باید خود را سرباز رهبری بداند.

بدانیم مجلس به میزانی که اسلام، ارزش‌ها و خط امام را سرلوحة خود قرار دهد، می‌تواند موفق باشد اما اگر در مقابل، دنبال الگوهای لیبرال دموکراسی غربي یا التقاتی باشد، ناکام خواهد بود.

با توجه به تبیین «باید و نبایدها» و اهمیت انتخابات و وحدت و همگرایی ایجاد شده بین نیروهای اصول‌گرا در حال حاضر باید بعضی افراد برای جلوگیری از کثرت وپیشگیری از اختلاف، انصراف دهند؛ انصراف از نامزدی مجلس قطعاً به‌معنای عدم صلاحیت اشخاص نیست. بدون شک انصراف برای وحدت با تشخیص افراد شایسته وصالح یک خدمت است. ازاین‌رو امروز یکی از مظاهر اصول‌گرایی، کمک به وحدت با انصراف است.

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان

نظر شما