شناسهٔ خبر: 121762 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آمریکا بیش از ایران به توافق نیاز داشت

 رابرت گيتس وزیر دفاع اسبق آمریکا گفت: آمریکا بیش از ایران به توافق نیاز داشت.

به گزارش «نماینده»، گیتس گفت: به نظرم ما بیش از ایران خواهان این توافق بودیم و به آن نیاز داشتیم که این هرگز نمی تواند موضع خوبی در هر مذاکراتی باشد. در صورتیکه رئیس جمهور اوباما همانند رهبر معظم ایران بر روی این نکته پافشاری می کرد که ما قصد نداریم سیاست خود را درباره دیگر مسائل تغییر دهیم، انتقادات از مذاکرات می توانست کاهش پیدا کند.  

وی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و رابرت لوینسون  تبعه آمریکایی که آمریکا مدعی است در ایران حضور دارد، گفت:هنوز تعیین سرنوشت وی برای ما  در برابر موضوع تلاش برای  بازگشت وی مسئله ای آزار دهنده است.   

وزیر اسبق دفاع آمریکا  در پاسخ به این سوال که آیا می توان به ایران اعتماد کرد، گفت:ما نباید  به ایران اعتماد کنیم زیرا آنها منافع خود را دنبال می کنند.  

وی درباره راهبرد کنونی اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره خاورمیانه(غرب آسیا) ‌گفت:ما به طور شفاف شاهد راهبردی درباره خاورمیانه (غرب) آسیا نیستیم. به نظرم رئیس جمهور و مشاوران وی از مدتها پیش موضوع داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) ‌را دست کم گرفته بودند.

وی درباره اظهارات نامزد های جمهوری خواه انتخابات آینده  ریاست جمهوری آمریکا گفت:واقعیتی که وجود دارد این است که ما شاهد ارائه راهبردی موثر از طرف جمهوری خواهان برای مقابله با مشکلات و مسائل موجود نبوده ایم و نیستیم. ما تنها شاهد این موضوع هستیم که آنها تنها تهدید می کنند. این راهبرد نیست و آنها با واقعیت های تاکتیکی آشنا نیستند.

گیتس درباره اظهارات ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره مسلمانان گفت:این اظهارات وی در مبارزه با تروریسم کمک کننده نیست. (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش از این موضوع برای نفوذ به افراد در آمریکا و دیگر نقاط جهان و به کار گیری آنها استفاده خواهد کرد.

نظر شما